FC Eindhoven overtuigt tegen Almere City FC: 3-1

Blauw-Witten nemen derde plaats over van Excelsior

FC Eindhoven heeft de thuiswedstrijd tegen Almere City FC met 3-1 gewonnen. De in vorm verkerende ploeg uit Flevoland nam vroeg in de wedstrijd de leiding, maar nog voor rust draaide Charles-Andreas Brym de stand volledig om. In de twee helft bepaalde Jort van der Sande de eindstand.

Rob Penders kon niet over Pieter Bogaers beschikken. De verdediger kampte al enkele weken met een blessure. Verder was de selectie compleet.

De eerste grote kans was voor de FCE. Joey Sleegers speelde de vrijgelaten Valentino Vermeulen in die in kansrijke positie voor de keeper kwam. Zijn aanname was echter net iets te ver voor zich uit waardoor een Almere City FC kon opruimen.

In de zesde minuut was het aan de overkant raak. De bal viel na een voorzet van Jeffrey Puriel voor de voeten van Tim Receveur. De middenvelder haalde doeltreffend uit door de bal via de grond in de hoek te volleren.

De gasten bleven drukken en waren op zoek naar de 0-2. Na een kwart westrijd kwamen de Blauw-Witten beter en beter in de wedstrijd. In de 25e minuut krulde Charles-Andreas Brym de bal richting de bovenhoek. Nordin Bakker tikte de bal net uit het doel. In de corner die volgde, kon Almere City FC counteren. Via een schot van Bram van Vlerken moest Nigel Bertrams handelend optreden.

Enkele minuten daarna stak Jort van der Sande knap de bal op Charles-Andreas Brym. De Canadees wipte de bal over de uitkomende keeper maar de bal werd net door Joey Jacobs voor de doellijn weggehaald. Uit de corner die volgde blokte een Almeerder een gevaarlijk schot van Matthias Verreth.

Na ruim een half uur spelen werden de Blauw-Witten weer gevaarlijk. Na een voorzet van Valentino Vermeulen viel de bal voor de voeten van Jasper Dahlhaus. Laatstgenoemde kwam vrij voor het doel plaatste de bal er net naast.

Twee minuten later was het wel raak. Een voorzet van Jasper Dahlhaus tikte Nordin Bakker voor de voeten van Charles-Andreas Brym. De Canadees international schoot de bal via de onderkant van de lat hard binnen: 1-1.

In de aantrekkelijke eerste helft schoot Almere alweer een minuut later gevaarlijk op het doel van Nigel Bertrams. De Eindhovense keeper tikte de bal met zijn vingertoppen tot corner. Hier kwam niets uit.

Vijf minuten voor rust scoorde Charles-Andreas Brym zijn tweede goal. Na een goeie verovering op de bal van de Canadese Fransman kon uithalen. De bal verdween via een been van een Almere City FC verdediger over Nordin Bakker heen: 2-1.

In de laatste minuut van de eerste helft kopte Jort van der Sande de bal nog voorlangs na een afgemeten voorzet van Jasper Dahlhaus.

Tien minuten na rust schoot Jort van der Sande de 3-1 op het scorebord. Valentino Vermeulen rukte goed op en speelde Jasper Dahlhaus aan. De aanvallende verdediger gaf een goede voorzet die doelman Nordin Bakker, gehinderd door de meeelopen Valentino Vermeulenm moest lossen. De rebound viel voor de voeten van de Eindhovense spits, die niet aarzelde en doeltreffend uithaalde: 3-1.

Almere City FC reageerde direct hierop. Nigel Bertrams hield de eerste kans knap uit het doel. Uit de corner die werd doorgekopt kon er geen Almeerder tegen de bal aanlopen waardoor het 3-1 bleef.

Een moment hierna kwam Joey Sleegers één-op-één met de keeper Nordin Bakker. Laatstgenoemde plukte de bal net van de voeten waardoor het vierde doelpunt van de Blauw-Witten uitbleef.

In de 65e minuut schoot Ilias Alhaft gevaarlijk van de rand van de 16. Zijn schot belandde een meter naast het doel van Nigel Bertrams.

Vijf minuten voor tijd probeerde Lance Duivenstijn het liggend met een schot net over het doel van Nigel Bertrams. Na vier minuten extra tijd floor scheidsrechter Richarad Martens af en hiermee stond er een 3-1 eindstand op het scorebord.

Volgende week vrijdag speelt FC Eindhoven opnieuw thuis. In het Jan Louwers Stadion staat de stadsderby tegen Jong PSV op het programma, aanvang 20.00 uur.
Kaarten voor dit duel zijn verkrijgbaar via fc-eindhoven.nl/tickets.

FC Eindhoven – Almere City FC 3-1 (2-1) 6. Tim Receveur 0-1, 35. Charles-Andreas Brym 1-1, 41. Charles-Andreas Brym 2-1, 57. Jort van der Sande 3-1. Scheidsrechter: Richard Martens. Geel: Jasper Dahlhaus (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 2266.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Peijnenburg, Amevor, Seedorf, Dahlhaus (83. Ogenia); Verreth, De Keersmaecker; Brym (87. Van Rosmalen), Van der Sande (87. De Meij), Sleegers.

Almere City FC: Bakker; Van Vlerken, Helstrup, Jacobs, Poll; Receveur (89. Van Hoevenmi), Post, Duijvesteijn; Alhaft (83. Kromah), Pouwels (67. Arweiler), Puriel (67. Resink).

Fotografie: Jeem Sportsphotography