FC Eindhoven, spelers en staf akkoord over tijdelijke salarisverlaging

FC Eindhoven heeft een akkoord bereikt met het management, de spelersgroep en technische staf over een tijdelijke salarisverlaging. De club volgt hiermee het advies van de VVCS en FBO dat als basis van de afspraken vormt.

“Uiteraard zijn we als spelersgroep ons bewust van de huidige situatie in het voetbal en bij FC Eindhoven”, vertelt Maarten Peijnenburg, als vertegenwoordiger van de spelersgroep. “Ook als blijk van waardering naar de club, onze sponsoren en supporters zijn we akkoord gegaan met de tijdelijke salarisverlaging.”

“Wij hebben ons als technische staf solidair getoond met onze spelers”, aldus hoofdtrainer Ernie Brandts. “Iedereen staat in deze tijd voor lastige keuzes. Ondanks de onzekerheid zien we veel loyaliteit bij onze achterban, dat is mooi om te zien.”

“Tijdens de gesprekken met onze spelersraad en de technische staf werd al snel duidelijk dat ze, net als het management ook hun steentje willen bijdragen”, zegt algemeen directeur a.i. Justin Goetzee. “We blijven zoeken naar mogelijkheden om de club door deze moeilijke periode heen te helpen. Ik ben blij dat ook onze spelers en technische staf hier aan bij willen dragen.”