FC Eindhoven start bekeravontuur in Ermelo

Dinsdagavond staat voor FC Eindhoven de eerste wedstrijd in de TOTO KNVB-Beker op het programma. Tijdens de loting werd FC Eindhoven gekoppeld aan DVS ’33 uit Ermelo.

Vorig seizoen strandde het bekeravontuur voor FC Eindhoven in de eerste ronde. Aan De Oude Meerdijk speelde FC Eindhoven een verre uitwedstrijd tegen toenmalig Eredivisionist FC Emmen. In Drenthe bleef FC Eindhoven lang in de wedstrijd, maar moest uiteindelijk toch haar meerdere erkennen in FC Emmen.

In Emmen had FC Eindhoven de betere kansen in de eerste helft via onder anderen Jort van der Sanden en Brian de Keersmaecker, die op de paal schoot. Ook in de tweede helft had FC Eindhoven meermaals de kans om op voorsprong te komen met als grootste mogelijkheid een kopbal van Jacky Donkor, wiens poging knap gepakt werd door doelman Felix Wiedwald. Toch bleek FC Emmen het meest effectief. Na 77 minuten scoorde Michael de Leeuw namens de thuisploeg de openingstreffer. Na deze goal begonnen de Blauw-Witten aan hun slotoffensief. Meerdere kansen werden helaas niet omgezet in een doelpunt, waarna FC Emmen in de vierde minuut van de blessuretijd de einduitslag op 2-0 bepaalde. Wederom was Micheal de Leeuw de gevierde man aan de kant van FC Emmen.

Dit seizoen dus de eerste wedstrijd tegen DVS ’33 uit Ermelo. De ploeg van trainer Peter Wesselink staat momenteel op een zesde plek in de Derde Divisie Zaterdag. Vorig seizoen kwamen de Geel-Zwarten uit Ermelo niet in actie in de TOTO KNVB-Beker. In eerste instantie werd de club gekoppeld aan Willem II, maar vanwege de coronapandemie mochten amateurverenigingen geen wedstrijden afwerken in het toernooi. Het meest recente bekeravontuur van DVS ’33 strandde in het seizoen 19/20 in de 1e voorronde tegen Quick Den Haag. In het seizoen 13/14 beleefde DVS ’33 haar hoogtepunt in de beker, toen de tweede ronde bereikt werd. In deze tweede ronde was Eredivisionist Go Ahead Eagles met 0-3 te sterk.

Beide ploegen speelden nog nooit eerder in een officiële wedstrijd tegen elkaar. Wel is de wedstrijd van dinsdagavond een speciale voor doelman Jonathan Waterberg. De sluitpost van DVS ’33 stond in het seizoen 17/18 bij FC Eindhoven onder contract.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Timmer en begint om 20:00 uur op Sportpark DVS ’33 Ermelo. Aanvoerder Mawouna Amevor zal ondanks zijn rode kaart van vrijdag inzetbaar zijn voor deze wedstrijd. Zijn schorsing geldt alleen voor wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie. Kaarten zijn nog voor €5,- per stuk verkrijgbaar op het secretariaat van FC Eindhoven.