FC Eindhoven start nieuwe jaar met oefenoverwinning

Blauw-Witten winnen met 1-2 van Lierse Kempenzonen

Zondagmiddag heeft FC Eindhoven een overwinning geboekt tijdens een vriendschappelijke wedstrijd. In Westerlo (België) werd om 15.00 uur afgetrapt tegen Lierse Kempenzonen, de eindstand was 1-2.

In de eerste wedstrijd van 2020 kwamen de Blauw-Witten al snel op voorsprong. Een voorzet van Moses Makasi werd door een Belgische verdediger in eigen doel gewerkt. Even later kwam FC Eindhoven goed weg toen Jonathan Kindermans de paal raakte en Bart Biemans de bal uit de doelmond kon wegwerken. Kort voor rust kon Flor van den Eynden schieten, doelman Thibaut Rausin bracht redding.

Na de pauze kreeg de thuisploeg al snel een vrije trap op een mooie positie. Jonathan Kindermans schoot op de vuisten van Ruud Swinkels, waardoor FC Eindhoven de voorsprong kon behouden. Even later hoefde de Eindhovense doelman niet in actie te komen na opnieuw een schot van Jonathan Kindermans.

Simon Vermeiren kopte vervolgens de bal van dichtbij in de handen van Ruud Swinkels. Aan de andere kant eindigde de bal na een goede Eindhovense aanval bij Moses Makasi. De Engelsman schoot maar de bal verdween net aan de verkeerde kant van de paal.

Na ongeveer zestig minuten spelen wisselde Ernie Brandts negen spelers, alleen Moses Makasi en Flor van den Eynden bleven staan. Thom Jonkerman, Rigino Cicilia, Byron Burgering, Dave de Meij, Valentino Vermeulen, Cas Faber, Dyon Dromers, Quinten Huybers en Jarno Janssen vervingen Ruud Swinkels, Jort van der Sande, Samy Bourard, Kaj de Rooij, Zé Pedro, Jay Idzes, Karim Essikal, Bart Biemans en Maarten Peijnenburg.

Even later maakte de Lierse Kempenzonen gelijk. Thom Jonkerman keerde eerst een inzet maar de rebound was hem te machtig. Seppe Maessen kon van dichtbij intikken. Cas Faber viel vervolgens geblesseerd uit, Jay Idzes kwam voor hem in het veld.

Tien minuten voor tijd kwam FC Eindhoven weer op voorsprong. Een prima voorzet van Dave de Meij werd binnengewerkt door Rigino Cicilia, 1-2. Dit was tevens de eindstand van de wedstrijd.

Volgende week vrijdag speelt FC Eindhoven de uitwedstrijd tegen Telstar als de Keuken Kampioen Divisie weer van start gaat. Kaarten voor dit duel zijn verkrijgbaar via www.fceuitkaarten.nl
Op 17 januari ontvangen de Blauw-Witten Helmond Sport voor de Derby. Tickets voor deze wedstrijd zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets.

Lierse Kempenzonen – FC Eindhoven 1-2 (0-1) 3. Matthiece Nelissen 0-1 (eigen doelpunt), 67. Seppe Maesen 1-1, 80. Rigino Cicilia 1-2.

FC Eindhoven: Swinkels (62. Jonkerman); Van Den Eynden, Peijnenburg (62. Huybers), Biemans (62. Janssen), Zé Pedro (62. Vermeulen); Idzes (62. Dromers), Makasi, Essikal (62. Faber/78. Idzes); Bourard (62. De Meij), Van der Sande (62. Cicilia), De Rooij (62. Burgering).