FC Eindhoven start voorbereiding met nederlaag

Jort van der Sande maakt enige Eindhovense treffer

FC Eindhoven heeft de eerste wedstrijd van de oefencampagne verloren van Lommel SK. Op het sportpark van Lutlommel VV werd het 3-1 in het voordeel van de Belgen. Jort van der Sande redde de eer voor FC Eindhoven door zijn eerste doelpunt te maken in Eindhovense dienst.

De Blauw-Witten schoten uit de startblokken en kregen na enkele minuten een grote kans. Zo zette Branco van den Boomen nieuweling Jort van der Sande vrij voor het doel, helaas scoorde de spits niet. Vervolgens was het Lommel SK wat de klok sloeg. De ploeg van trainer Stefán Gíslason kreeg enkele goede mogelijkheden, Menno Bergsen bracht enkele keren knap redding. Na iets meer dan een half uur had de doelman geen antwoord op een schot van Rik de Kuyffer, 1-0.

Even later dacht Leonardo Rocha de bal binnen te koppen maar stond Menno Bergsen opnieuw in de weg met een fantastische redding. Enkele minuten daarna scoorde Leandro Rocha wel na slordig balverlies van FC Eindhoven. In de laatste minuut voor de rust werd het 3-0 voor Lommel SK, Siebe Van der Heyden werd afgetroefd waarna Jamal Abbou kon afronden.

Na rust maakte Maarten Peijnenburg zijn debuut voor FC Eindhoven, hij verving Siebe Van der Heyden. Lommel SK creëerde enkele mogelijkheden maar scoorde niet. FC Eindhoven deed dat wel via Jort van der Sande. Na een mooie aanval over rechts rondde de spits rustig af, 3-1. Dit was tevens de eindstand van de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding.

Aankomende dinsdag speelt FC Eindhoven om 19.00 uur tegen VV UNA in Zeelst. Tickets voor deze wedstrijd zijn te koop aan de kassa’s van het sportpark.

Lommel SK – FC Eindhoven 3-1 (3-0): 31. Rik de Kuyffer 1-0, 42. Leonardo Rocha 2-0, 45. Jamal Abbou 3-0, 61. Jort van der Sande 3-1.

FC Eindhoven: Bergsen, Seedorf (83. Vermeulen), Van der Heyden (46. Peijnenburg), Zé Pedro (73. Raaijmakers), Essikal (58. De Rooij), van der Sande (73. Burgering), van den Boomen, Bourard (83. Boonstoppel), Cicilia (67. Lopes), Lopes (58. Dkidak), Idzes (53. De Roos).

Fotografie: Johan Manders