FC Eindhoven wacht topper tegen koploper FC Emmen

Voorbeschouwing FC Eindhoven – FC Emmen

Vrijdag staat de topper in de Keuken Kampioen Divisie tegen FC Emmen op het programma voor de ploeg van Rob Penders. FC Eindhoven won eerder dit seizoen met 0-1 van FC Emmen. De wedstrijd staat onder leiding van de scheidsrechter Kooij en begint om 20:00 uur.

Afgelopen vrijdag wonnen de Blauw-Witten moeizaam met 0-1 van Telstar. Trainer van de Eindhovenaren Rob Penders gaf aan dat er na de wedstrijd opluchting en blijdschap was. “Telstar is een moeilijk te bespelen ploeg die al best wat goede resultaten tegen ploegen die bovenin stonden hebben gehaald dus er was zeker blijdschap.” Het duel werd tien minuten voor tijd beslist toen FCE een strafschop toegewezen kreeg nadat Maarten Peijnenburg een kopstoot kreeg van Randy Wolters. Joey Sleegers rondde de buitenkans koelbloedig af waardoor de drie punten werden meegenomen uit Velsen-Zuid. Maarten Peijnenburg speelde een erg sterke pot tegen Telstar en wordt door Rob Penders gezien als belangrijke speler. “Ik verwacht van een centrale verdediger dat die betrouwbaar is en dit doet Maarten uitstekend. Hij heeft dit seizoen stappen hierin gezet en is een van de leiders van het team.”

Aankomende vrijdag staat het thuisduel met de koploper van de Keuken Kampioen Divisie op het programma. FC Emmen staat met nog twee wedstrijden zes punten voor op FC Volendam en verdiend de complimenten van Rob Penders. “Het is terecht dat FC Emmen ergens deze competitie kampioen gaat worden”, zegt Rob Penders met een lach. “Over de gehele competitie zijn ze met goed beleid geduldig gebleven en werken ze al aan het kampioenschap.” De Drentenaren zijn in de afgelopen negen wedstrijden ongeslagen gebleven (8 winst en 1 gelijkspel).

De uitwedstrijd tegen de Emmenaren wonnen de Blauw-Witten met 0-1. Door een van richting veranderd schot van Jasper Dahlhaus van een meter of 25 won FCE. De ploeg van trainer Dick Lukkien is de minst gepasseerde ploeg van dit seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. FC Emmen kreeg in de laatste drie wedstrijden geen enkele goal tegen en in het hele seizoen pas 23.

De laatste keer dat FC Emmen op bezoek kwam in Eindhoven was in het seizoen 2017-2018. Dat seizoen promoveerde FC Emmen naar de Eredivisie. Toen won FC Eindhoven met 2-1 van de Drentenaren. Doelpunten van Elton Kabangu en Branco van den Boomen zorgden voor een 2-0 voorsprong. In de slotfase deed Omran Haydary namens FC Emmen nog wat terug: 2-1.

FC Emmen kan in Eindhoven bekroond worden tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. Lees hier alle scenario’s.