FC Groningen te sterk voor FC Eindhoven

Noorderlingen winnen met 3-0

Op de eerste dag van het trainingskamp nam FC Eindhoven het in Norg op tegen FC Groningen. Al bij rust stond de uiteindelijke eindstand op het scorebord, 3-0. Rigino Cicilia leek kort voor tijd nog een eretreffer te maken, maar deze werd afgekeurd wegens hands.

FC Eindhoven speelde tegen FC Groningen de tweede wedstrijd in een paar dagen tegen een Eredivisionist na de wedstrijd tegen VVV-Venlo. Na enkele minuten nam Mo El Hankouri het doel van Menno Bergsen direct al onder vuur, zijn schot ging naast. Na een kwartier spelen ging Collin Seedorf in de fout met een overtreding op diezelfde El Hankouri en werd de bal op de stip gelegd. Charlison Benschop faalde niet en zette de thuisploeg op een 1-0 voorsprong.

Halverwege de eerste helft werd er een drinkpauze ingelast vanwege het warme weer. Meteen daarna zochten de Blauw-Witten de aanval via Alvin Daniëls. Zijn voorzet werd verwerkt tot een hoekschop, welke vervolgens niets opleverde. Aan de bal liet FC Eindhoven met vlagen goed spel zien. Toch was het FC Groningen dat opnieuw wist te scoren. Uit een verre ingooi van Bart van Hintum kon Charlison Benschop zijn tweede van de avond binnenkoppen. Voor rust liepen de Groningers verder uit. Charlison Benschop volmaakte zijn hattrick door opnieuw een strafschop te benutten. Ruststand 3-0.

In de tweede helft begon FC Eindhoven met een aantal nieuwe krachten in het veld, waaronder doelman Thom Jonkerman. Die meteen in actie kon komen en twee mooie reflexen in huis had na een Groningse hoekschop.

De Eindhovenaren hadden in het tweede deel vaker balbezit en kwam er een aantal keer goed uit. Zo kopte Collin Seedorf naast na een door Flor van den Eynden verlengde hoekschop. Ook Kaj de Rooij probeerde het met een schot via de grond, maar zijn inzet werd aangeraakt en belandde in het zijnet. Kort voor tijd leek Rigino Cicilia dan toch de 3-1 op het scorebord te zetten, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Zo bleef het 3-0 in Norg.

Aanstaande vrijdag 26 juli staat het volgende duel op het programma, wanneer de Blauw-Witten het in Hoevelaken opnemen tegen Al Ahli uit Doha (Qatar). Aftrap is om 14.30 uur.

FC Groningen – FC Eindhoven 3-0 (3-0) 15. Charlison Benschop 1-0 (strafschop), 35. Charlison Benschop 2-0, 43. Charlison Benschop 3-0 (strafschop).

FC Eindhoven: Bergsen (46. Jonkerman), Seedorf (83. Gijs van Otterdijk), Idzes, Raaijmakers (46. Flor van den Eynden), Zé Pedro, Essikal (46. Bart Biemans(83. Valentino Vermeulen)), van den Boomen, Bourard (65. Kaj de Rooij), Daniëls (46. Byron Burgering), van der Sande (46. Rigino Cicilia), Lopes (74. Maarten Peijnenburg).