FCE treft in MVV volgende opponent

Na de derbyzege maandagavond op rivaal Helmond Sport staat vrijdag de volgende wedstrijd alweer op de rol voor de Blauw-Witten. Om 20.00 uur trappen de mannen van Rob Penders af in Maastricht tegen MVV. Scheidsrechter Blank zal de wedstrijd leiden in de hoofdstad van Limburg.

FC Eindhoven kende een uitstekend begin van deze week met de mooie zege op rivaal Helmond Sport. In het Jan Louwers Stadion wonnen de Blauw-Witten met 3-2. De Helmonders kwamen in de 40e minuut tegen de verhouding in op voorsprong, maar Jort van der Sande wist snel de gelijkmaker binnen te tikken. Na de pauze zette FCE het goede spel door en werd de score uitgebouwd naar 3-1 door doelpunten van Charles-Andreas Brym en Enrico Hernández. Jellert Van Landschoot zorgde met de 3-2 voor het slotstuk van de wedstrijd.

Vorige week vrijdag kwam MVV Maastricht voor het laatst in actie. De ploeg van hoofdtrainer Klaas Wels ging met maar liefst 7-1 onderuit bij FC Emmen. De Limburgers kwamen via Sven Blummel nog wel op voorsprong in Drenthe maar werden daarna overlopen. Na deze wedstrijd staat MVV met 1 punt minder dan FC Eindhoven op een negende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Daarnaast werd er gewonnen van Jong FC Utrecht (0-1), Helmond Sport (3-2) en Telstar (3-0) maar verloor ook van De Graafschap (1-3) en FC Volendam (5-0).

De laatste ontmoeting werd vorig seizoen zonder publiek afgewerkt, toen werd het 2-0 voor MVV. Destijds scoorden Koen Kostons en Arne Naudts, beide spelers zijn nu elders actief. FC Eindhoven had het de afgelopen jaren vaak lastig in Maastricht, zo dateert de laatste overwinning van 29 januari 2016. Toen was Anil Koc de gevierde man, de aanvaller scoorde tweemaal op aangeven van Jinty Caenepeel.