Flitsend FC Eindhoven wint ook van VVV-Venlo

Goede generale na een 4-0 zege op de Venlonaren

Voor ruim 2700 toeschouwers heeft FC Eindhoven ook VVV-Venlo aan de kant gezet. De Venlonaren, die zelf ook aan een goede reeks bezig waren, werden door de Blauw-Witten eenvoudig met 4-0 aan de kant gezet.

Rob Penders kon vandaag over een geheel fitte selectie beschikken. Collin Seedorf moest hierdoor zijn plaats afstaan aan de terugkerende Pieter Bogaers.

De wedstrijd begon wat moeizaam. Na twintig minuten was wel de eerste kans van de wedstrijd raak. Na een goede voorzet van Valentino Vermeulen kon Charles-Andreas Brym knap raak koppen in de lange hoek: 1-0.

Ook de tweede kans van de wedstrijd was raak. Op de rand van de zestien werd Charles-Andreas Brym neergehaald. Uit de vrije trap wist Jasper Dahlhaus knap raak te schieten: 2-0.

De Blauw-Witten waren nu op dreef. Een minuut later was het Mawouna Amevor die kwam opstomen van achteruit. Zijn voorzet werd net naast geschoten door een speler VVV-Venlo.

Hierna kwamen ook de Geel-Zwarten gevaarlijk voor het doel. Een voorzet kon op doel worden geschoten. Nigel Bertrams liet het schot los waarna een speler van VVV-Venlo ligt vastgehouden. De scheidsrechter van dienst, Alex Bos, vond het te licht om een penalty te geven.

De eerste kans van de tweede helft was wederom voor FC Eindhoven. De ploeg van Rob Penders counterde goed. Na een pass van de ingevallen Barnabas Rácz kon Joey Sleegers net geen doel treffen.

Enkele minuten later was het wel raak. Na een verzorgde aanval van de Blauw-Witten kon Matthias Verreth uithalen. De poging van de nummer 8 van FCE werd gepakt door VVV-keeper Delano van Crooij. De rebound was via Jasper Dahlhaus, die de bal knap raak volleerde en de stand op 3-0 bracht.

Nigel Bertrams kon zich hierna ook onderscheiden. Hij pakte prachtig een afstandsschot van de Venlonaren uit het doel.

In de fase daarna bleef FCE eenvoudig op de been. In de 88e minuut kon Jort van der Sande, na een één-twee met Barnabas Rácz, alleen op de keeper af gaan. De spits rondde koelbloedig af. Hiermee maakte hij zijn elfde van het seizoen.

De scheidsrechter floot even later voor het eindsignaal. Hiermee boekte de Blauw-Witten een eenvoudige 4-0 overwinning op VVV-Venlo.

Maandag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma. Dan komt ADO Den Haag op bezoek in het Jan Louwers Stadion. Als deze wedstrijd wordt gewonnen pakt FC Eindhoven de derde periodetitel. Lees hier meer informatie over de ticketverkoop voor dit duel. Let op: er is geen kassaverkoop op de wedstrijddag!

FC Eindhoven – VVV-Venlo 4-0 (2-0) 20. Charles-Andreas Brym 1-0, 23. Jasper Dahlhaus 2-0, 57. Jasper Dahlhaus 3-0, 88. Jort van der Sande 4-0. Scheidsrechter: Alex Bos. Geel: Jasper Dahlhaus (FC Eindhoven), Sem Dirks, Stan van Dijck (VVV-Venlo). Aantal toeschouwers: 2731.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Peijnenburg, Amevor, Bogaers, Dahlhaus (72. Seedorf); Verreth (84. Oostenbrink), De Keersmaecker (77. Van Son); Brym (46. Rácz), Van der Sande, Sleegers (77. Van Rosmalen).

VVV-Venlo: Van Crooij; Pachonik, Koglin, Dirks (74. Munsters), Janssen; Van Dijck, Johansson (84. Verheijen); Schroijen (63. Van Rooijen), El Azrak, Braken (63. Roemer); Venema.

Fotografie: Jeem Sportsphotography