Flitsende start goed voor verdiende driepunter!

FC Eindhoven blijft thuis ongeslagen na overwinning op NAC Breda

In een sfeervol Jan Louwers Stadion heeft FC Eindhoven haar ongeslagen thuisstatus weten te behouden. NAC Breda werd met een 2-0 nederlaag terug naar Breda gestuurd. De doelpunten werden gemaakt door Enrico Hernández en Joey Sleegers.

De Eindhovenaren schoten al snel uit de startblokken. In de eerste minuut van de wedstrijd schoot Joey Sleegers al op doel. De Bredase defensie stond goed om het schot te blokken. Charles-Andreas Brym kreeg de rebound, die via een been tot hoekschop verwerkt werd.
Een kleine vijf minuten later drong de ploeg van Rob Penders weer aan. Valentino Vermeulen gaf de voorzet vanaf de vleugel, maar Charles-Andreas Brym kreeg de pal niet tussen de palen gemikt.

In de negende minuut van de wedstrijd was het raak voor FCE! De Hongaar Barnábas Rácz onderschepte de bal op het middenveld en zette een dribbel in richting de goal van de tegenstander. Hij gaf een assist op Enrico Hernández die de bal via de onderkant lat de goal in schoot. De 2-0 liet vervolgens niet lang op zich wachten. Nog geen drie minuten later gaf wederom Barnábas Rácz de voorzet, dit keer vanaf de vleugel. Joey Sleegers kwam naar binnen gerend en kopte de bal hard in het doel, waardoor de Blauw-Witten vroeg in de wedstrijd op een comfortabele 2-0 voorsprong kwamen.

Lang bleef het rustig in de wedstrijd. Na een half uur spelen kreeg Joey Sleegers de kans om de 3-0 te maken. Zijn schot had echter niet genoeg richting en doelman Nick Olij kon de bal eenvoudig opvangen. Na dit schot leefde de wedstrijd weer op, maar echte kansen kwamen er voor rust niet meer.

Vlak na rust kon Joey Sleegers de goal van Nick Olij weer onder vuur nemen. De goalie hoefde geen werk te verrichten, omdat de bal een meter over de goal heen vloog. Niet veel later kreeg Sleegers opnieuw een kans nadat Enrico Hernández de bal voorgaf, maar opnieuw ging de bal over. De bezoekers uit Breda kregen de aanval erna ook een kans, maar de paal weerhield Boris van Schuppen van scoren.

FC Eindhoven moest in de tweede helft lang verdedigen. Rob Penders koos er voor om de wedstrijd op slot te gooien door een defensief blok neer te zetten. De Bredanaren hadden het hier duidelijk lastig mee en kwamen tot weinig kansen op doel. FCE speelde op de counter. De eerste counter kwam met nog twintig minuten te spelen toen Brian de Keersmaeker Charles-Andreas Brym de diepte instuurde. Brym schoot de bal vanuit een lastige hoek net naast het doel. Ook de ingevallen Jasper Dahlhaus brak door met een counter, maar zijn schot was een makkelijke prooi voor Nick Olij.

Met nog een kwartier te spelen was NAC Breda gevaarlijk dichtbij de aansluitingstreffer. Ruben Ligeon gaf vanaf de vleugel voor en Ralf Seuntjens kopte op doel. Nigel Bertrams dook en had de bal klemvast
Diep in de blessuretijd schoot oud FCE-er Kay de Rooij op doel. Nigel Bertrams kon ook deze bal zonder problemen stoppen. De Eindhovense defensie hield stand waardoor er na negentig minuten een 2-0 overwinning voor FC Eindhoven op het scorebord stond!

De volgende wedstrijd speelt FC Eindhoven volgende week vrijdag uit tegen Roda JC Kerkrade. Het duel begint om 20.00 uur.

FC Eindhoven – NAC Breda 2-0 (2-0) 9. Enrico Hernández 1-0. 12. Joey Sleegers 2-0. Scheidsrechter: Rob Dieperink. Aantal toeschouwers: 2670.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Amevor, Peijnenburg, Seedorf (85. Bogaers); Van Son, De Keersmaeker; Rácz (60. Janssen), Brym, Hernández (69. Dahlhaus) , Sleegers.

NAC Breda: Olij; Ligeon, Adilehou, Bakker, Van Schuppen; Vanacker (46. Kosiah), Haye, Malone, Velanas (76. De Rooij), Seuntjens, Kestens.

Fotografie: Jeem Sportsphotography