“Hoop in maart terug te zijn”

Interview met Joey Sleegers

Joey Sleegers raakte ongeveer drie maanden geleden geblesseerd in de wedstrijd tegen Jong PSV en is druk bezig om weer 100% fit te worden. Samen met Sleegers praten we over de huidige stand van zaken ten opzichte van zijn blessure, hoe zijn herstelperiode er op dit moment uit ziet en hebben we het over de volgende thuiswedstrijd.

Het herstelproces van zijn blessure duurt wat langer dan verwacht. Hij zegt er zelf het volgende over: “Ik had verwacht na de winterstop fit te zijn, maar net voor de winterstop heb ik een kleine terugval gehad.” Met deze terugval doelt hij op een klein scheurtje in zijn hamstring wat is ontstaan net voor de winterstop.

Het herstel gaat de goede kant op: “Ik merk dat het de goede kant op gaat, Ik ben ook weer op het veldoefeningen aan het doen. Er staat een herstelperiode van drie tot zes maanden voor deze blessure dus ik denk dat ik in maart weer terug zal zijn.”

“Op dit moment ben ik vooral binnen aan het trainen om mijn hamstring sterker te maken”, aldus Sleegers. “Ook train ik op het veld verschillende loopvormen en dribbeloefeningen. Als ik weer 100% fit ben hoop ik gelijk weer belangrijk te zijn voor het team met goals en assists.”

Vrijdag spelen de Blauw-Witten tegen titelkandidaat De Graafschap, de vorige ontmoeting eindigde in een 4-0 verlies uit op de Vijverberg. Gezien de stand in de Keuken Kampioen Divisie is dit opnieuw een belangrijke pot. “We hebben deze punten hard nodig en in de thuiswedstrijden hebben we laten zien dat we goed voetbal spelen. We moeten voor de winst gaan!”

Steun de Blauw-Witten in de wedstrijd tegen De Graafschap en koop je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets