Joey Sleegers: ”Er liggen zéker kansen voor ons”

Voorbeschouwing Roda JC – FC Eindhoven

Vrijdagavond staat de laatste uitwedstrijd van het seizoen op het programma voor FC Eindhoven. De Blauw-Witten mogen op bezoek bij Roda JC in Kerkrade. In het zuiden van ons land zal om 20:00 uur worden afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Dieperink. De wedstrijd is live te volgen via Radio FCE op ons YouTube kanaal.

Afgelopen week boekte FC Eindhoven in extremis een heerlijke overwinning voor het oog van zo’n 350 supporters. In de blessuretijd scoorde Joey Sleegers het enige doelpunt van de wedstrijd. De matchwinner, Joey Sleegers, over deze wedstrijd: ”Ik zat er zelf lekker in. Ik heb veel acties kunnen maken en kansen kunnen creëren. Het voelt echt heerlijk als je weer het publiek hoort wanneer je je man uitspeelt. Ik vond dat we als team ook goed hebben gespeeld. De eerste helft vond ik ons de betere. Aan het begin van de tweede helft waren zij misschien iets gevaarlijker, maar tegen het einde van de wedstrijd voelde ik wel een doelpuntje in de lucht hangen. Na lange tijd zonder publiek wil je de supporters natuurlijk wat geven en als je dan in de laatste minuut de winnende scoort voelt dat natuurlijk fantastisch. Ik liep eerst richting Jens, maar hij rende meteen samen met mij naar de supporters en dan vier je het uiteraard samen met hen.”

Joey Sleegers wist na lang blessureleed eindelijk zijn naam weer op het scorebord te krijgen. ”Ik wil niet zeggen dat ik erover heb zitten dromen, maar sinds mijn rentree ga ik wel iedere wedstrijd in met het idee dat ik wil scoren. Dan is het extra lekker dat ik de beslissende maak in de extra tijd voor het oog van de supporters. Dit is dan wel een mooie manier om mijn eerste doelpunt sinds lange tijd weer te maken.”, zegt Sleegers.

Vrijdagavond gaan de Blauw-Witten dus op bezoek in Kerkrade. De ploeg van trainer Jurgen Streppel heeft twee wedstrijden op rij niet weten te winnen en twee weken geleden werd er met maar liefst 7-0 verloren van FC Den Bosch. ”Qua namen hebben ze wel een aardige ploeg staan, maar ik vind ze wat wisselvallig. Dat kun je ook wel zien in de resultaten van afgelopen weken. Met een ruime nederlaag op FC Den Bosch en een verlies tegen Jong AZ in eigen huis wordt dit ook wel duidelijk. Ik denk dat zo’n nederlagen ook wel zeker in je hoofd kunnen gaan zitten. Er liggen zéker kansen voor ons!”

Eerder dit seizoen werd er in het Jan Louwers Stadion volop gescoord, het werd 3-3. Al na 25 minuten was er vijfmaal gescoord, maar dankzij een laat doelpunt van Iker Pozo wisten de Blauw-Witten toch nog een zwaar bevochten punt in eigen huis te behouden. De overige doelpunten werden gemaakt door Hugo Botermans en Kaj de Rooij.

Vorig seizoen werd de uitwedstrijd tegen Roda JC, wegens voortijdige beëindiging van de competitie, niet gespeeld. Het seizoen ervoor eindigde de wedstrijd in Limburg in een bloedeloze 0-0. Aan de kant van FC Eindhoven speelden Ruud Swinkels en Collin Seedorf toen mee van de huidige selectie. Jarno Janssen viel een kwartier voor tijd in. De met blessures geplaagde jongeling zit in de eindfase van zijn herstel maar zit nog niet bij de wedstrijdselectie.

Bij FC Eindhoven keren Flor Van den Eynden en Jacky Donkor terug in de selectie. Jeugdexponenten Miano van de Bos en Joey van Casand maken hun debuut in de selectie.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Sleegers, Van Rosmalen, Jonkerman, Van den Eynden, Botermans, Van Son, Van de Bos, De Keersmaecker, Vermeulen, Van Casand, Donkor, João, Azzagari, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.