Jong FC Eindhoven hard onderuit in Venlo

Jong FC Eindhoven speelde maandagavond een competitiewedstrijd nadat ze een maand geleden de laatste competitiewedstrijd speelde tegen Jong NEC. In Covebo stadion De Koel was VVV-Venlo de tegenstander.

Om 18:30 uur begon de wedstrijd. Na lange tijd stond Jarno Janssen weer eens aan de aftrap van een officiële wedstrijd. Jong FC Eindhoven had het lastig tegen Jong VVV-Venlo, ondanks dat de beloften er af en toe goed uit wisten komen. Helaas werden de kansen niet benut . Uiteindelijk was John Yeboah die in de twaalfde minuut de openingstreffer wist te maken. De Limburgers werden na deze goal sterker. In de negentiende minuut was het opnieuw raak. Sotirios Kokkinis wist de 2-0 te maken. De ruststand werd bepaald in de 27e minuut. Aaron Bastiaans benutte zijn kans, 3-0. Jong FC Eindhoven kon in de 33e minuut nog wel wat terug doen via een strafschop. Youri Roseboom ging achter de bal staan. De Limburgse doelman wist de strafschop te stoppen.

In de 54e minuut scoorde John Yeboah zijn tweede van de avond. Vijf minuten later wist hij zijn hattrick te complementeren. Jong FC Eindhoven had het moeilijk en kreeg geen vat op de aanvalsvormen van de Limburgers. In de 75e minuut werd er een strafschop versierd door Jong VVV-Venlo, deze werd benut door Jerome Sinclair, 6-0. In de 80e minuut wist Aaron Bastiaans zijn tweede van de avond te maken, 7-0. De einduitslag werd bepaald door John Yeboah, die voor de vierde keer wist te scoren.

Volgende week maandag speelt Jong FC Eindhoven opnieuw een competitiewedstrijd. In eigen huis wordt er om 18:30 uur afgetrapt, de tegenstander is dan Fortuna Sittard.VVV-Venlo – FC Eindhoven 8-0 (3-0) 12. John Yeboah 1-0, 19. Sotirios Kokkinis 2-0, 27. Aaron Bastiaans 3-0, 54. John Yeboah 4-0, 59. John Yeboah 5-0, 75. Jerome Sinclair (STR) 6-0, 80. Aaron Bastiaans 7-0, 82. John Yeboah 8-0. Geel: Pieter Bogaers (FC Eindhoven), Richard Neudecker, Delano van Crooij (VVV-Venlo).

De opstelling van FC Eindhoven: Bergsen, Janssen, van Otterdijk, Janssen (46. Boomkens), Verhoeven, van Dijck, Talboom, Bogaers (46. Brenneis), de Meij (60. van Run), Roseboom, Burgering.