Jong FC Eindhoven lijdt nederlaag in Kerkrade

Roda JC met 4-1 te sterk

Gisteravond stond weer een competitiewedstrijd op het programma voor Jong FC Eindhoven. Ditmaal was Roda JC Kerkrade de tegenstander, in het Parkstad Limburg Stadion.

De vorige competitiewedstrijd van Jong FC Eindhoven was tegen FC Den Bosch. In het Jan Louwers Stadion wisten de Blauw-Witten in de slotminuten de wedstrijd te winnen. De uitslag was 2-1, de doelpuntenmakers waren: Nordin Errouk en Rigino Cicilia.

In de regen werd er om 18.30 uur afgetrapt voor de wedstrijd. De Blauw-Witten waren in de eerste helft de betere ploeg. Jong FC Eindhoven had veelal de bal maar tot echt grote kansen kwam de ploeg van Michael Lamey niet. In de 16e minuut kreeg FC Eindhoven een corner. Jep van Dijck legde de bal precies op het hoofd van Youri Rosenboom, die de 1-0 binnen kopte. De linksbuiten van Roda JC schoot in de eerste helft op de paal, dit was de enige kans in de eerste helft voor de Koempels.

Na de rust kwam Roda JC beter uit de kleedkamer en zette de Limburgers FC Eindhoven onder druk. FC Eindhoven zelf werd slordig in de passing en kon de bal niet in de ploeg houden. In de 54e minuut kwam FC Eindhoven tijdelijk met 10 man te staan, na een blessurebehandeling bij Floris Kerkhofs. In diezelfde minuut maakte Roda JC gelijk, 1-1. Enkele minuten later profiteerde Roda JC opnieuw van overtal situatie. De bal ging na een vermeende handsbal op de stip, Menno Bergsen was kansloos.

FC Eindhoven had in de tweede helft nog wel één grote kans. Na een diepe bal van Niels Raaijmakers op Nordin Errouk, ging de buitenspeler alleen op de keeper. Het schot kwam echter in de handen van de keeper waardoor de 2-2 uitbleef. Tien minuten voor tijd kwam Roda JC op 3-1, na balverlies op het middenveld speelde Roda JC het goed uit. De eindstand werd bepaald in de 92e minuut. Na een corner van FC Eindhoven counterde Roda JC en werd het vervolgens ook nog 4-1.

Vanuit het eerste elftal deden Menno Bergsen, Byron Burgering, Flor van den Eynden, Cas Faber en Niels Raaijmakers mee bij de wedstrijd.

De opstelling van FC Eindhoven: Bergsen, Kerkhofs ( 59. Boomkens), van den Eynden, Huybers, Raaijmakers, Faber (45. Keizer, 81. Alsbaei), Errouk, Bogaers, Rosenboom, van Dijck, Burgering

Maandag 23 september wil Jong FC Eindhoven zich revancheren in een competitiewedstrijd tegen NAC Breda. In het Jan Louwers Stadion wordt er om 18.30 afgetrapt.