Jong FC Eindhoven verliest van Jong Willem II

Tilburgse beloften zijn met 3-0 te sterk

Maandagavond speelde Jong FC Eindhoven de tweede competitiewedstrijd van het seizoen. Na de nederlaag tegen Jong RKC Waalwijk was Jong Willem II te tegenstander. Naast het Koning Willem II Stadion in Tilburg werd om 18:30 uur afgetrapt.

Waar de beloften van RKC vorige week nog met 0-4 te sterk was in het eigen Jan Louwers Stadion, hoopte de ploeg van Micheal Lamey op een beter resultaat tegen de Tricolores. Bij FC Eindhoven verschenen onder andere Bart Biemans, Menno Bergsen, Niels Raaijmakers en Byron Burgering aan de aftrap.

FC Eindhoven begon ongelukkig aan de wedstrijd. Zo kreeg Willem II in de derde minuut een hoekschop waarbij de bal bleef liggen en na een overtreding van Bart Biemans op Paul Gladon ging de bal op de stip. De spits ging zelf achter de bal staan en zette FC Eindhoven op achterstand. In de 19e minuut scoorde Paul Gladon opnieuw. Na een geblokt schot viel de bal voor de voeten van de aanvaller, waarna hij raak schoot. 2-0 was tevens ook de ruststand.

In de tweede helft kreeg FC Eindhoven wat meer mogelijkheden. Byron Burgering kon bijna profiteren na een goede steekpass van invaller Youri Roseboom. Één-op-één met de keeper kon de Tilburgse doelman de bal onderscheppen. In de slotfase van de wedstrijd zorgde Wesley Spieringhs voor het slotakkoord, 3-0.

Volgende week maandag ontvangen onze beloften FC Den Bosch. De wedstrijd wordt gespeeld in het Jan Louwers Stadion, aftrap 18.30 uur.

Jong Willem II: van den Berg, Alonso, McGarry, Spieringhs, Zuijderwijk, Coulibaly, Gladon (72. Emmen), Da Silva (72. Amoros), Ogenia (60. Spijkers), van den Bogert, Pereira
Jong FC Eindhoven: Bergsen, Biemans, Verhoeven (46. Roseboom), Raaijmakers, Vercoelen, Aabakrimi (46. Webb), Bogaers, Keizer, Talboom (69. Errouk), Burgering