Kleine oefennederlaag tegen MVV Maastricht

Ongelukkige eigen goal leidt nederlaag in

Onder broeiende temperaturen speelde FC Eindhoven in Stadion De Geusselt de oefenwedstrijd tegen MVV Maastricht. De Blauw-Witten verloren met 1-0, na een ongelukkig eigen doelpunt van Lorenzo van Kleef in blessuretijd van de eerste helft.

FC Eindhoven begon in haar derde oefenwedstrijd van de voorbereiding met bijna dezelfde elf spelers als afgelopen maandag tegen Roda JC Kerkrade. Valentino Vermeulen startte in plaats van Pieter Bogaers.

Na een kwartier spelen kwam FC Eindhoven bijna op voorsprong. Kaj de Rooij speelde Dico Jap Tjong aan, die direct de combinatie zocht met Jort van der Sande. Jap Tjong kreeg de bal terug en schoot maar net naast.
Net voor de drinkpauze halverwege de eerste helft zocht het duo elkaar weer op. Dico Jap Tjong speelde vanuit een hoekschop Van der Sande aan, die de bal aannam en uithaalde. Via het lichaam van een verdediger ging de bal opnieuw achter.

In het tweede gedeelte van de eerste helft kreeg de thuisploeg enkele goede mogelijkheden. Koen Kostons werd vrijgespeeld door Raoul Last, maar zijn inzet werd door de voeten van Ruud Swinkels gekeerd. Even later, in de 33ste minuut, maakte Mawouna Amevor een lichte overtreding op een gevaarlijke plek. Jerôme Dejon nam de vrije trap hard, maar Ruud Swinkels bokste de bal met zijn vuisten weg.
Acht minuten voor rust was Alef João dicht bij een treffer, na voorbereidend werk van Kaj de Rooij. De bal van João belandde in het zijnet.
Beide ploegen leken met 0-0 te gaan rusten, maar in de blessuretijd taxeerde Lorenzo van Kleef een voorzet van Timo Stavitski de bal verkeerd en werkte die hard, en ongelukkig, voorbij zijn eigen doelman: 1-0.

De basiself bleef nu, in tegenstelling tot eerdere oefenwedstrijden, een uur staan en kwamen er tien verse krachten in bij FC Eindhoven. Jort van der Sande was al iets eerder, licht aangeslagen, vervangen door Hugo Botermans.
De vele wisselingen kwamen het spelbeeld niet ten goede. Hugo Botermans kreeg enkele mogelijkheden.
Oussama Zamouri kreeg namens de thuisploeg in de 68e minuut een grote kans, maar tilde, in plaats van de stand naar 2-0, de bal over het doel van Youri Roulaux.
In de slotfase ondernam Hugo Botermans, met een MVV-verdediger hangend aan zijn lijf, een poging, maar meer dan een speldenprik was het niet.
Vrijdag speelt FC Eindhoven opnieuw een oefenduel. TOP Oss is dan de tegenstander.

MVV Maastricht – FC Eindhoven 1-0 (1-0) 45+1. Lorenzo van Kleef 1-0 (eigen doelpunt). Gele kaart: Luc Mares (MVV Maastricht), Lorenzo van Kleef (FC Eindhoven).

FC Eindhoven: Swinkels (60. Roulaux); Van Kleef (60. Van Rosmalen), Peijnenburg (60. Van Den Eynden), Amevor (60. Biemans), Vermeulen (60. Zé Pedro); Jap Tjong (60. Boonstoppel), Van Son (60. Vermeer), Pozo (60. Bogaers); João (60. Huybers), Van der Sande (53. Botermans), De Rooij (60. De Meij).

Fotografie: Frank Kerbusch | Publiciteitvisie