Laatste testcase eindigt in nederlaag

Blauw-Witten verliezen met 0-2

De laatste serieuze test voor de ploeg van Rob Penders voor de start van de competitie was de oefenwedstrijd tegen Lierse Kempenzonen. De Blauw-Witten gingen in eigen huis met 0-2 onderuit.

De eerste doelpoging kwam van de voet van Thibaut van Acker. De middenvelder van Lierse Kempenzonen haalde uit, maar doelman Jort Borgmans keerde het schot. Binnen een minuut moest ook de doelman van Lierse in actie komen. Op een schot van Joey Sleegers wist Jarno De Smet het doel schoon te houden. Vervolgens zette proefspeler Barnabás Rácz een aanval op, deze aanval eindigde bij Mitchel van Rosmalen. De jonge middenvelder nam het Belgische doel onder vuur, opnieuw stond Jarno De Smet in de weg.

Na iets meer dan een kwartier creëerde FC Eindhoven opnieuw een goede aanval. Joey Sleegers plaatste de bal richting de benedenhoek, maar het was andermaal Jarno De Smet die de bal tot hoekschop verwerkte. Daarna volgde er vanuit het niets een opstootje in het zestien metergebied van Lierse. Vervolgens kreeg Mawouna Amevor de rode kaart na wat geduw. FC Eindhoven hoefde niet met tien man verder na overleg met beide trainers, Jarno Janssen kwam achterin te spelen.

Tien minuten voor het rustsignaal tikte Jort Borgmans een schot van Thibaut van Acker uit de benedenhoek en voorkwam de 0-1. Mede dankzij deze redding gingen beide ploegen zonder te scoren de rust in.

Direct na rust wisten de Belgen op voorsprong te komen. Na een fout van Brian De Keersmaecker wist Yvan Yagan doelman Borgmans te verschalken, 0-1. Na de openingstreffer viel het spel wat stil. Pas na 67 minuten spelen noteerden we pas weer de eerste doelpoging. Joey Sleegers probeerde het van een afstandje met zijn rechter, maar de bal kon makkelijk gevangen worden door de doelman van Lierse Kempenzonen.

Een kwartier voor tijd drongen de Blauw-Witten wat meer aan. Eerst werd Dave de Meij tweemaal gevaarlijk. Eerst kopte hij in de handen van de doelman. Een momentje later vuurde hij van afstand, maar zeilde de bal net over het doel. In de 79e minuut was Jordy Huybers dicht bij de gelijkmaker. Dave de Meij legde de bal af op de invaller, maar de bal werd geblokt.

Direct na de kans van Huybers werd de voorsprong verdubbeld door de gasten. Hakim Abdallah promoveerde ietwat gelukkig met zijn hak een verdwaald afstandsschot tot doelpunt. 0-2 voor de Belgen.

De wedstrijd ging als een nachtkaars uit na de tweede treffer van Lierse Kempenzonen en verliest FC Eindhoven haar laatste oefenduel van de voorbereiding tegen. Vrijdag 6 augustus staat de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Dan speelt FC Eindhoven in eigen huis tegen FC Volendam.

FC Eindhoven – KSK Lierse Kempenzonen 0-2 (0-0) 46. Yvan Yagan 0-1, 80. Hakim Abdallah 0-2. Gele kaart: Brent Laes (Lierse Kempenzonen). Aantal toeschouwers: 450.
Bijzonderheden: Na een opstootje in minuut 24 kreeg Mawouna Amevor een rode kaart. Na overleg met beide coaches mocht Jarno Janssen invallen om toch met elf tegen elf te blijven spelen.

FC Eindhoven: Borgmans, Amevor (24. Janssen/46. Van den Bos), Peijnenburg, Bogaers, Van Son (69. Oostenbrink), Dahlhaus (78. Azzagari), Sleegers, Van Rosmalen (69. Huybers), De Keersmaecker (87. Van Casand), Vermeulen, Rácz (69. De Meij).

Fotografie: FC Eindhoven Media