Lichtstadderby in ere hersteld, FCE en PSV treffen elkaar in voorbereiding

FC Eindhoven en PSV spelen dit jaar voor het eerst sinds 2016 weer tegen elkaar in de enige echte Lichtstadderby. De twee Eindhovense profclubs blazen een oude traditie nieuw leven in tijdens de voorbereiding op het seizoen 2022-2023. De derby wordt gespeeld op 19 juli om 19.00 uur in het Philips Stadion.

De laatste editie van de Lichtstadderby werd dus in 2016 afgewerkt aan de Frederiklaan. Toen wonnen de Blauwwitten onder leiding van Ricardo Moniz met 0-1 van PSV. In een volgepakt Philips Stadion maakte Mart Lieder destijds het enige doelpunt. Afgelopen zomer speelde FCE een besloten oefenwedstrijd tegen PSV, toen werd het 2-0 voor de Rood-Witten op de Herdgang.

Meer informatie over deze wedstrijd volgt evenals het resterende programma in de voorbereiding van FC Eindhoven.

Ben jij volgend seizoen ook Blauwwitter? Bestel je seizoenkaart 22-23 voor de Play-Offs! Klik hier voor meer informatie.