Maandag is het zover: DerbyDay!

FC Eindhoven ontvangt Helmond Sport in het Jan Louwers Stadion

Maandagavond is het tijd voor dé Derby! Om 20.00 uur nemen de mannen van Rob Penders het op tegen rivaal Helmond Sport. In het Jan Louwers Stadion staat de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Martens.

De wedstrijd tegen Helmond Sport zal voor een beperkt aantal toeschouwers worden afgewerkt, dit vanwege extra veiligheidsmaatregelen. Er is helaas geen online én kassa verkoop voor deze wedstrijd.

In aanloop naar dé Derby verloren de Blauw-Witten op bezoek bij ADO Den Haag. Vorige week zondag werd het 4-2 voor de Hagenezen en dat terwijl FC Eindhoven tot tweemaal toe op voorsprong kwam via Jort van der Sande. Doelpunten van Amar Catic (2x), Sem Steijn en oud FCE-er Samy Bourard zorgde ervoor dat de punten in Den Haag achterbleven. Na deze wedstrijd staat FCE met 7 punten uit 5 wedstrijden op een 14e plaats.

Helmond Sport begon de competitie met drie nederlagen tegen respectievelijk FC Den Bosch, Jong AZ en MVV. Inmiddels staat de ploeg van Wil Boesen op zes punten dankzij twee overwinningen op rij. Tegen zowel Jong PSV als FC Emmen bleef de volle buit in Helmond, het werd twee keer 1-0. Tegen Jong PSV was Robin van der Meer de gevierde man, vorige week werd Jellert Van Landschoot matchwinner. De oud-speler van FC Eindhoven kwam de gelederen in Helmond deze zomer versterken.

Maandag staan FC Eindhoven en Helmond Sport voor de 99ste keer tegenover elkaar. In het Jan Louwers Stadion is FC Eindhoven al vijf seizoenen ongeslagen tegen de Helmonders. Vorig seizoen eindigde de wedstrijd zoals die begon: 0-0. De laatste overwinning tegen Helmond Sport dateert van 17 januari 2020. Toen werd het 2-0 voor de Blauw-Witten dankzij doelpunten van Rigino Cicilia en Samy Bourard.

Kom je naar het stadion? Corona Check!
Naast een geldig toegangsbewijs dien je ook een QR-code te tonen voor de Corona Check. Deze QR-code kun je verkrijgen via www.coronacheck.nl nadat je volledig gevaccineerd bent of een negatieve testuitslag hebt. Ben je nog niet volledig gevaccineerd? Dan dien je dus via www.testenvoortoegang.nl een gratis sneltest te doen binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd. De Corona Check zorgt ervoor dat de 1,5 meter afstand maatregel niet gehandhaafd hoeft te worden binnen de stadionpoorten.