Mooie overwinning voor Jong FC Eindhoven

Beloften verslaan Fortuna Sittard met 5-4

Maandagavond stond voor de ploeg van Michael Lamey en Eric Addo de negende competitiewedstrijd op het programma. Nadat de ploeg vorige week hard onderuit ging in Venlo, was de ploeg op jacht naar revanche. In het Jan Louwers stadion was Jong Fortuna Sittard de tegenstander.

In de beginfase was het vooral Jong Fortuna Sittard dat kansen kreeg. De Limburgers verzuimden deze kansen af te maken. De eerste echte kans voor de Blauw-Witten was gelijk een doelpunt. In de twaalfde minuut onderschepte Cas Faber de bal, vervolgens maakte hij een één-twee met Byron Burgering en wist hij te scoren. Na dit doelpunt ging Jong FC Eindhoven beter voetballen maar  was het Jong Fortuna Sittard dat vlak voor rust de gelijkmaker wist te maken. Na een goede opbouw van Fortuna wist Rasmus Karjalainen met een mooie volley te scoren.

In de tweede helft kwam Fortuna Sittard al snel op voorsprong. via wederom Rasmus Karjalainen. De voorsprong was echter van korte duur want in de 54e minuut wist Dyon Dromers de gelijkmaker te maken. Nadat Dyon zelf de bal onderschepte in de opbouw van Fortuna Sittard rondde hij koel af. Jong FC Eindhoven werd daarna beter en creëerde meer kansen. In de 61e minuut scoorde Pieter Bogaers  na een goed uitgespeelde counter. Vervolgens scoorde Byron Burgering de 4-2. Na een mooie pass van Youri Roseboom kon de rappe aanvaller alleen op de keeper af en schoot binnen. Hier bleef het niet bij want in de 72e minuut was het opnieuw raak voor FC Eindhoven. Byron Burgering ontving de bal van Dyon Dromers en gaf de bal voor waarna  Noori Oubaha de 5-2 op zijn naam kon zetten.

Jong Fortuna Sittard zorgde er wel voor dat het nog spannend werd in de slotfase. In de 80e minuut scoorde Jacky Donkor uit een rebound de 5-3. In de blessuretijd werd de einduitslag bepaald door opnieuw Jacky Donkor. Zijn schot werd van richting veranderd waardoor Thom Jonkerman op het verkeerde been stond, eindstand 5-4.

Volgende week maandag staat er voor Jong FC Eindhoven de laatste wedstrijd van het kalenderjaar op het programma. Dit is een uitwedstrijd tegen Excelsior, er wordt om 18:30 uur afgetrapt.

FC Eindhoven – Fortuna Sittard 5-4 (1-1) 12. Cas Faber 1-0, 44. Rasmus Karjalainen 1-1, 49. Rasmus Karjalainen 1-2, 54. Dyon Dromers 2-2, 61. Pieter Bogaers 3-2, 70. Byron Burgering 4-2, 72. Noori Oubaha 5-2, 80. Jacky Donkor 5-3, 90. Jacky Donkor 5-4. Geel: Jarno Janssen, Dyon Dromers Errouk (FC Eindhoven) Adnan Ugur (Fortuna Sittard).

De opstelling van FC Eindhoven: Jonkerman, Huybers, van den Eynden, Janssen (61. Raaijmakers), van Dooren (84. Verhoeven), Dromers, Talboom (56. Roseboom), Bogaers, Burgering, Faber, Oubaha.