Nederlaag in Deventer voor FC Eindhoven

Go Ahead Eagles slaat in de laatste tien minuten toe

In de Adelaarshorst stond de volgende wedstrijd van de Keuken Kampioen Divisie op het programma voor FC Eindhoven. In Deventer won Go Ahead Eagles met 3-1, namens FC Eindhoven scoorde Kaj de Rooij.

Trainer Ernie Brandts moest een paar wijzigingen doorvoeren ten opzichte van het elftal dat speelde tegen De Graafschap. Zo was Rigino Cicilia er niet bij vanwege een schorsing en ontbrak Jarno Janssen door een blessure. In deze wedstrijdselectie debuteerde Max Boonstoppel op de reservebank.

In de twaalfde minuut kreeg Go Ahead Eagles de eerste grote kans van de wedstrijd. Uit een vrije trap schampte Antoine Rabillard de bal met het hoofd maar bracht keeper Ruud Swinkels knap redding. Even later verlengde Samy Bourard een voorzet van Marcelo Lopes waarna de bal op de paal belandde. Uit de rebound raakte ook Moses Makasi het aluminium en bleef de stand 0-0. Kort daarna  was het de thuisploeg die op voorsprong kwam door een mooie treffer van Antoine Rabillard. na een voorzet van Jenthe Mertens kon de Fransman de bal aannemen met zijn borst, en scoorde hij met een omhaal de 1-0. Niet veel later kregen de Eagles opnieuw een kans. Na een mooie kap beweging van Soufyan Ahannach moest Ruud Swinkels opnieuw redding brengen.

FC Eindhoven kwam beter in het spel na de pauze en de Blauw-Witten kregen een goede kans via Jort van der Sande. Na een prima actie en voorzet van invaller Alvin Daniels kopte de spits de bal in de handen van keeper Hobie Verhulst. Go Ahead werd vervolgens dreigend in de richting van het Blauw-Witten doel maar konden de kansen niet omzetten in doelpunten. Aan de andere kant werd daarentegen wel gescoord door FC Eindhoven. In eerste instantie werd het schot van Kaj de Rooij geblokt, Alvin Daniels gaf opnieuw voor en Kaj de Rooij schoot via de onderkant van de lat binnen. Niet heel veel later raakte de jonge aanvaller opnieuw de lat, ditmaal ging de bal over.

Tien minuten voor tijd kwamen de Eagles weer op voorsprong. Ruud Swinkels bracht eerst knap redding op de kopbal van Antoine Rabillard, de rebound viel voor de voeten van Alexander Bannink die de bal binnen kon tikken: 2-1.

In de slotfase kregen de Deventenaren nog een aantal mogelijkheden om de voorsprong verder uit te bouwen via onder andere Jaroslav Navratil en Maarten Pouwels. Na meerdere reddingen van Ruud Swinkels viel de 3-1 via Maarten Pouwels in de slotseconde van de wedstrijd.

Volgende week ontvangt FC Eindhoven Jong PSV in het eigen stadion. We zien je graag in het Jan Louwers Stadion. Tickets zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets.

Go Ahead Eagles – FC Eindhoven 3-1 (1-0) 25. Antoine Rabillard 1-0, Kaj de Rooij 1-1, 80. Alexander Bannink 2-1, 90+3. Maarten Pouwels 3-1. Scheidsrechter: Jannick van der Laan. Gele kaart: Maarten Peijnenburg (FC Eindhoven). Aantal Toeschouwers: 8231.

Go Ahead Eagles: Verhulst; Mertens, Van Iperen, Veldmate, Abdat; Corboz, Ahannach (74. Bannink), Lieftink; Navrátil, Rabillard (85. Pouwels), Berden (59. Edqvist);
FC Eindhoven: Swinkels; Ogenia, Amevor, Biemans (79. Van den Eynden), Makasi; Peijnenburg, Bourard, Idzes; Lopes (59. Daniëls), Van der Sande, De Rooij.

Fotografie: Johan Manders