Nieuwjaarsreceptie 2020

Maandagavond vond de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van FC Eindhoven plaats bij restaurant De Leemer Hoef. De aanwezigen, waaronder burgemeester Jorritsma, zagen hoe algemeen directeur Wim van den Broek het woord nam.

FC Eindhoven door met Ernie Brandts
De directeur bracht het nieuws dat FC Eindhoven akkoord is om het contract van hoofdtrainer Ernie Brandts te verlengen. De 63-jarige oefenmeester nam deze zomer het stokje over van David Nascimento als hoofdtrainer.

Daarnaast gaf Wim aan dat nacompetitie behalen het doel blijft voor dit seizoen. Verder kijkt FC Eindhoven naar de mogelijkheden voor een jaarlijks Blauw-Wit Feest in november naast een Gala nieuwe stijl in mei/juni. FC Eindhoven heeft de eerste stappen richting een rookvrij stadion gezet rondom de wedstrijden van de jeugd.

In het masterplan 2025 heeft FC Eindhoven enkele ambities opgesteld. Zo wil de club jaarlijks de nacompetitie behalen, financieel gezond zijn, zich richten op de regio, innovatief zijn, samenwerken in het ecosysteem van Eindhoven en Brainport, het stadion ontwikkelen, maatschappelijk relevant zijn met de jeugd als groeipijler van dit alles.

Om deze ambities te kunnen bereiken, zal er wellicht eerst een stapje terug gedaan moeten worden. Op dit moment is er op alle bedrijfsonderdelen te weinig basis voor groei. Van daaruit zullen er twee of meer stappen vooruit gezet moeten worden.

Ook werden er drie nieuwe ereleden in zilver benoemd: Hans Hendriks, Paul van Vroonhoven & Kees van der Molen voor hun bewezen diensten voor FC Eindhoven.