Nipte nederlaag voor FC Eindhoven in Breda

Blauw-Witten verliezen met 2-1 van NAC Breda

De Blauw-Witten namen het vrijdagmiddag op tegen NAC Breda. Aanvankelijk zou er om 21.00 uur afgetrapt worden maar vanwege de verwachte kou werd de wedstrijd vervroegd naar 16.30 uur. De Blauw-Witten verloren met 2-1 van de Bredanaars. Namens FC Eindhoven wist Brian De Keersmaecker het net te vinden.

Net als in de thuiswedstrijd kwam FC Eindhoven snel op voorsprong door een doelpunt van Brian De Keersmaecker. Via Hugo Botermans kwam de bal terecht bij de Belg die in de korte hoek wist raak te schieten. De tweede mogelijkheid van de wedstrijd was ook voor de ploeg van Ernie Brandts. Hugo Botermans nam de bal mooi mee, helaas werd zijn schot geblokt en verwerkt tot hoekschop.

Na achttien minuten kwam NAC Breda op gelijke hoogte. Een afstandsschot van Lewis Fiorini van een meter of twintig was Ruud Swinkels te machtig. Daarna was het balbezit voor de Blauw-Witten maar werden geen echte kansen gecreëerd.

Een kwartier voor de rust kwam FC Eindhoven op achterstand. In eerste instantie keerde Ruud Swinkels een schot van Kaj de Rooij, de rebound was een prooi voor Lex Immers. Met deze 2-1 stand gingen de spelers aan de warme thee.

Na de pauze was de wedstrijd redelijk in evenwicht en was er sporadisch gevaar voor een van de beide doelen. Dit was het spelbeeld van een groot deel van de tweede helft.

Tien minuten voor tijd was er wel weer beweging in de zestien van NAC. De jonge Hugo Botermans nam de bal goed mee, maar zijn schot miste kracht en kon makkelijk gepakt worden door Nick Olij.

In de slotfase kreeg FC Eindhoven nog een laatste kans op de gelijkmaker. Invaller Bart Biemans kopte op doel maar de bal had te weinig kracht en de doelman pakte de bal. Zo bleef de stand 2-1 en winsten de Blauw-Witten de punten niet mee te nemen.

Volgende week staat er opnieuw een uitwedstrijd op programma, dan reist FC Eindhoven af naar Velsen-Zuid voor het treffen met Telstar. De wedstrijd staat ingepland om 21.00 uur.

NAC Breda – FC Eindhoven 2-1 (2-1): 2. Brian De Keersmaecker (0-1), 18. Lewis Fiorini (1-1), 33. Lex Immers (2-1). Scheidsrechter: Ingmar Oostrom. Gele kaart: Mounir El Allouchi, Thom Haye (NAC Breda), Jason Bourdouxhe, Pieter Bogaers (FC Eindhoven).

NAC Breda: Olij; Schouten, Adilehou (81. Rösler), Hendriks, Maria; Immers, Haye, Fiorini (90. Venema); El Allouchi (81. Janssen), Bilate, De Rooij (74. Azarkan).

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef, Vermeulen, Amevor, Bourdouxhe; Peijnenburg (86. Van Rosmalen), Bogaers, Van der Sande; De Keersmaecker (74. De Meij), Botermans (90. Biemans), João (74. Jap Tjong).

Fotografie: Jeem Sportsphotography