Ongelukkige nederlaag voor Jong FC Eindhoven

Maandagavond werd de vijfde competitiewedstrijd van Jong FC Eindhoven gespeeld. De Blauw-Witten gingen gisteravond voor de overwinning, in het Jan Louwers stadion was NAC Breda de tegenstander. Het werd 1-3 voor de Bredanaars.

In de eerste helft gaven beide ploegen weinig weg. Jong FC Eindhoven probeerden te voetballen, alleen kwam het nog niet tot kansen. De enige kans die de Blauw-Witten wist te creëren kwam vanaf de linkerkant. Youri Rosenboom schoot in de handen van de keeper na een voorzet van Byron Burgering.

NAC Breda was vooral dreigend uit standaardsituaties. Dit resulteerde in de 31e minuut in de openingstreffer, 0-1. Na een corner van NAC Breda wist FC Eindhoven de bal niet weg te werken. De bal werd vervolgens binnen geschoten door Sjaak Kuyper. Dit was tevens ook de ruststand.

In de tweede helft werd Jong FC Eindhoven beter. NAC Breda kon niet meer onder de druk van FC Eindhoven uit voetballen. In de 49e minuut werd het dan ook verdiend 1-1. Na een individuele actie van Youri Rosenboom schoot hij de bal van buiten het zestienmetergebied in de korte hoek.

Na deze gelijkmaker lukte het de Blauw-Witten echter niet om door te drukken. NAC Breda werd daarna de bovenliggende partij. Na een foute pass in de opbouw ging Boris Kudimbana er met de bal vandoor. Met een hard afstandsschot belandde de bal net over het Eindhovense doel. Even later kwam NAC met wat geluk door aan de rechterkant. Na een voorzet werd Boris Kudimbana in het zestienmetergebied naar de grond gewerkt met een strafschop als gevolg. De strafschop werd verzilverd door Jan Paul van Hecke, 1-2. Niet veel later was het alweer raak. De bal belandde voor de voeten van Quinten Huybers, die de bal ongelukkig verspeelde. Boris Kudimbana schoot de bal vervolgens goed binnen en zo werd het 1-3 in de 72e minuut.

Jong FC Eindhoven herpakte zich weer, alleen kreeg het geen grote kansen meer. Menno Bergsen wist een doelpunt te voorkomen na een goede redding in de slotfase van de wedstrijd. Na 90 minuten voetbal klonk het fluitsignaal, eindstand 1-3.

Volgende week maandag staat er voor Jong FC Eindhoven een uitwedstrijd op het programma. De tegenstander is FC Dordrecht, er wordt om 18:30 uur afgetrapt.

FC Eindhoven – NAC Breda 1-3 (0-1) 31. Sjaak Kuyper 1-0, 49. Youri Rosenboom 1-1, 65. Jan Paul van Hecke (STR) 1-2, 72. Boris Kudimbana 1-3. Geel: Nordin Errouk (FC Eindhoven).

De opstelling van FC Eindhoven: Bergsen, Vermeulen, Huybers, Raaijmakers, van den Eynden, van Dijck, Errouk (89. Alsbaei), Bogaers, Rosenboom, Koolen (76. Boonstoppel), Burgering (46. De Meij)