Opnieuw dikke overwinning tegen FC Dordrecht: 5-1!

FC Eindhoven wint overtuigend

Op maandagavond ontvingen de Blauw-Witten in eigen huis de Schapenkoppen uit Dordrecht. Net als de voorgaande twee seizoenen won FC Eindhoven met ruime cijfers van FC Dordrecht. Door doelpunten van Mawouna Amevor, Hugo Botermans, Brian De Keersmaecker, Jort van der Sande en Joey Sleegers werd het 5-1.

Bij FC Eindhoven hadden Maarten Peijnenburg en Hugo Botermans weer eens een basisplaats. De rest van het team was ongewijzigd ten opzichte van het duel met FC Volendam afgelopen zondag 1 november.

De ploeg van Ernie Brandts begon sterk aan de wedstrijd. Zo kwam FC Eindhoven ook al snel op voorsprong, namelijk na een kwartier spelen. Jason Bourdouxhe mocht aanleggen voor een vrije trap vanaf rechts na een overtreding op Jens van Son. De scherp indraaiende bal werd door Mawouna Amevor in een leeg doel gekopt nadat de Dordtse doelman de bal miste.

Ongeveer tien minuten later moest Jort van der Sande de marge vergroten en de 2-0 binnen schieten. Maarten Peijnenburg dribbelde in, leek uit te halen maar zette de spits vrij voor het doel. FC Dordrecht-doelman Anthony Swolfs keerde de inzet met zijn voet. Vervolgens kreeg Van der Sande een nieuwe kans, de aanvaller kapte zich vrij en schoot net voorlangs.

Tien minuten voor de rust werd ook FC Dordrecht gevaarlijk. Spits Kevin Vermeulen kapte zich vrij maar schoot in het zijnet. Kort daarna werd het 2-0 voor FC Eindhoven. Hugo Botermans speelde zijn directe tegenstander uit na een mooie dieptepass van Jort van der Sande. De huurling van ADO Den Haag schoot overtuigend binnen! Niet veel later werd het al 3-0 voor FCE. Opnieuw was Jort van der Sande de aangever, ditmaal schoot Brian De Keersmaecker hard binnen. Dit was het eerste doelpunt voor de Belg in het Blauw-Wit van FC Eindhoven.

Na de rust kwamen de Schapenkoppen het scherpst uit de kleedkamer. Dit resulteerde direct in een treffer, het doelpunt kwam op naam van Kevin Vermeulen.

Na 57 minuten had Jacky Donkor een mooie actie in huis en dribbelde via links langs zijn tegenstander. Jort van der Sande ontving de bal op randje zestien en schoot hard binnen voor 4-1! Niet veel later schoot Jacky Donkor zelf op doel maar voorkwam Anthony Swolfs een doelpunt.

Vijf minuten voor tijd luisterde Joey Sleegers zijn rentree in het Jan Louwers Stadion op met een prachtig doelpunt. Een strakke voorzet van Jort van der Sande werd met grote klasse over de doelman getild, 5-1! Dit was tevens de eindstand in het Jan Louwers Stadion.

Aanstaande vrijdag speelt FC Eindhoven weer een wedstrijd, dan is TOP Oss de tegenstander. In Oss wordt afgetrapt om 21.00 uur.

FC Eindhoven – FC Dordrecht 5-1 (3-0): 14. Mawouna Amevor 1-0, 37. Hugo Botermans 2-0, 41. Brian De Keersmaecker 3-0, 46. Kevin Vermeulen 3-1, 58. Jort van der Sande 4-1, 85. Joey Sleegers 5-1. Scheidsrechter: Sam Dröge. Gele kaart: Maarten Peijnenburg (FC Eindhoven), Nikki Baggerman, Robin Polley, Özgür Aktas, Dehninio Muringen (FC Dordrecht).

FC Eindhoven: Swinkels; Van Kleef, Peijnenburg (82. Biemans), Amevor, Bourdouxhe; Van Son (77. Van Rosmalen), Pozo (86. Bogaers), De Keersmaecker; Botermans (46. Sleegers), Van der Sande, Donkor (82. Jap Tjong).

FC Dordrecht: Swolfs, Aktas, Baggerman (46. Schuurman), Agrafiotis, Valpoort, Muringen, Bliek, Musaba, Vermeulen, Dos Santos (72. Parkes), Polley.

Fotografie: Jeem Sportsphotography