Overzicht FC Eindhoven Randstad Academy

Op 19 september kwamen 7 teams uit de FC Eindhoven Randstad Academy in actie. Een kort overzicht van de gespeelde wedstrijden is hieronder te lezen!

FC Eindhoven O21 – Be Quick 1887 O21 4-1
Zaterdagmiddag wist de Onder 21 een 4-1 zege te boeken op de leeftijdsgenoten van Be Quick 1887 uit Haren. Na een kwartier zette Mike van Doorn de 1-0 op het scorebord. Enkele minuten later zorge David Janssen voor de 2-0. Halverwege de eerste helft kwamen de bezoekers uit Groningen terug in de wedstrijd, toen ze de 2-1 maakten. Lang hield dit niet stand, want in de 46e minuut wist Achraf El Moussaoui de 3-1 te maken. Na een uur gespeeld te hebben zette Noori Oubaha de 4-1 op het bord. De volgende competitiewedstrijd van de O21 wordt gespeeld op 26 september om 12:30, uit bij De Dijk in Amsterdam.

TOGB O17 – FC Eindhoven O17 3-2

De O17 speelde op zaterdag 19 september een uitwedstrijd in Berkel en Rodenrijs tegen TOGB. In de beginfase liepen de Blauw-Witten al vroeg tegen een achterstand aan. Halverwege de tweede helft viel de 2-0. Vlak voor rust wist FC Eindhoven de aansluitingstreffer te scoren. Direct na rust werd de 2-2 gemaakt. De O17 zette veel druk en creëerde veel kansen. Er werd meer risico genomen door in de slotfase een extra spits te brengen, om de 3 punten toch mee naar Eindhoven te nemen. Helaas mocht het niet zo zijn. In de laatste minuut van de wedstrijd werd de eindstand van 3-2 op het scorebord gezet door de gastheren.

FC Eindhoven O16 – Roda JC O16 1-2

Afgelopen zaterdag moest O16 van de FCE academy aantreden tegen de O16 van Roda JC in het Jan Louwers stadion. FC Eindhoven begon sterk aan de wedstrijd en dat leverde een overwicht op met veel druk op het doel van Roda JC. Na diverse kansen gemist te hebben, was het uiteindelijk Damiano van Beekveld die de score opende 1-0.

In de tweede helft kwam Roda JC sterk uit de kleedkamer en maakte direct gelijk waardoor het een spannende wedstrijd werd met kansen over en weer. Roda JC scoorde tegen de verhouding in 1-2. In de slotfase van de wedstrijd voerde FC Eindhoven de druk flink op om de gelijkmaker of  nog meer te forceren maar het mocht niet baten. Een flinke teleurstelling na een sterke wedstrijd. Volgende wedstrijd is op september om 12:00 uur, uit bij JOVZ.

UVS O15 – FC Eindhoven O15 0-6

De O15 reisde op zaterdagochtend af naar Leiden. Op bezoek bij UVS, gingen de Blauw-Witten de rust in met een 0-1 voorsprong. In de tweede helft zette FC Eindhoven door en werd het uiteindelijk een 0-6 overwinning. De doelpunten kwamen van Zakaria Haddaoui, Roel Krol, Dave Derkx, Thije Vermeer en Ries Middelkoop (2x)

FC Eindhoven O14 – NAC Breda O14 4-3

Nadat NAC de score geopend had, kon FC Eindhoven nog voor rust op gelijke hoogte komen. Een vrije trap van Thijs Muller werd door Milan Hoek in het doel gekopt. Ruststand 1-1. Na rust speelde het elftal geconcentreerd en kon het de voorsprong pakken. Thijs Muller stiftte op aangeven van Emiel Bancken de bal over de uitkomende keeper heen, waardoor de 2-1 voorsprong een feit was. De defensie kon veel doelpunten van NAC voorkomen, maar zo’n 8 minuten voor het einde scoorden de bezoekers in korte tijd twee keer. De wedstrijd leek af te stevenen op een 2-3 nederlaag voor de O14, maar een penalty van Thijs Muller vlak voor tijd én een doelpunt van Thijs Muller in blessuretijd zorgden ervoor dat de drie punten in Eindhoven bleven. Eindstand 4-3.

FC Eindhoven O13 – Fortuna Sittard O13 4-0

Vandaag stond Fortuna Sittard op het programma. Fortuna bleek een waardige tegenstander. Zo kwamen de spelers van FC Eindhoven O13 al snel in aanraking met nieuwe spelpatronen van Fortuna. Dit resulteerde in minder controle over de wedstrijd. FC Eindhoven kreeg dit onder controle, waardoor er met een 3-0 voorspong gerust werd. Vlak na de thee viel de 4-0. Dit bleek ook de einduitslag. Volgende week wacht er weer een Limburgse ploeg, dan is Roda JC de tegenstander.

De Graafschap O13-2 – FC Eindhoven O12 5-0

Vanaf minuut 1 startte de Graafschap met het zo fel mogelijk onder druk zetten van FC Eindhoven. Dit leidde als snel tot de 1-0. De Graafschap bleef er hierna kort opzitten waarna een 2-0 ruststand volgde. Ondanks dat FC Eindhoven de 2e helft nog een aantal goede kansen creëerde bleek de Graafschap een maatje te groot. Helemaal geen schande aangezien bijna alle jongens van de Graafschap een jaar ouder bleken te zijn. Dit leidde uiteindelijk tot een 5-0 eindstand. Al met al een wedstrijd met veel leermomenten. Volgend weekend speelt de O12 thuis tegen Excelsior Rotterdam.