Overzicht maatregelen coronavirus

Laatste wijziging 24-04-2020

Via deze pagina houden we je up-to-date van de laatste ontwikkelen omtrent het coronavirus die invloed hebben op FC Eindhoven.

Update: 24-04-2020

Door de meest recente maatregelen omtrent het coronavirus is een einde gekomen het het seizoen 2019-2020. Dit heeft de KNVB besloten na raadpleging van clubs, spelers en trainers. Er zullen dit seizoen geen clubs promoveren of degraderen. Volgend seizoen treft FC Eindhoven dus dezelfde tegenstanders als het seizoen 2019-2020.

Het hele statement van de KNVB is hier te lezen over de afwikkeling van het seizoen 2019-2020.

Meer informatie over wat er met de seizoenkaarten en losse tickets voor dit seizoen gebeurt, en over de aankoop van seizoenkaarten voor volgend seizoen, zal binnenkort volgen.

Update: 21-04-2020

Dinsdagavond 21 april maakte Minister-president Mark Rutte bekend dat de vergunningplichtige evenementen tot 1 september verboden blijven. Tot die tijd wordt er geen betaald voetbal gespeeld, ook niet zonder publiek. Naar aanleiding daarvan heeft het bestuur betaald voetbal, dat daar formeel over gaat, het voornemen de competitie 2019/’20 niet verder uit te spelen. Op basis van het besluit vandaag van de regering, treedt de KNVB in overleg met UEFA, waarna het besluit wordt genomen. Vrijdag 24 april komen vervolgens de clubs en andere betrokkenen samen om de consequenties daarvan te bespreken.

De volledige berichtgeving is hier te lezen op de website van de KNVB.

Update: 01-04-2020

KNVB: ” De UEFA-vergadering van woensdagmiddag heeft het mogelijk uitspelen van de betaald voetbalcompetities in Nederland iets concreter gemaakt. UEFA dringt, na intensief overleg met onder meer alle aangesloten voetbalbonden, competities en clubvertegenwoordigers, er sterk op aan om het seizoen uit te spelen en qua schema aan te laten sluiten bij de rest van voetballend Europa.”

Lees het hele bericht van de KNVB hier.

Update: 31-03-2020

Minister-president Mark Rutte maakt dinsdag 31 maart bekend dat de maatregelen, die aanvankelijk tot en met 6 april golden, verlengd worden tot en met 28 april. Dit betekent dat het Jan Louwers Stadion gesloten blijft. De club is bereikbaar via de bekende digitale kanalen.

Ook werd bekend gemaakt dat het betaald voetbal niet hervat wordt voor 1 juni. Voor de teams van de FCE Randstad Academy, FCE Futsal en FCE Amateurs betekenen deze maatregelen het einde van de competitie.

Update: 16-03-2020

Alle voetbalwedstrijden in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie zijn tot en met 6 april afgelast. Dit is een van de maatregelen tegen het coronavirus aangekondigd door het kabinet zondagmiddag.

Door deze maatregel gaat voorlopig een streep door de wedstrijden MVV Maastricht – FC Eindhoven (13 maart), FC Eindhoven – Jong Ajax (20 maart), SC Cambuur Leeuwarden – FC Eindhoven (28 maart) en FC Eindhoven – . Daarnaast zijn ook alle wedstrijden van de FCE Randstad Academy en FCE Futsal afgelast.

Het is nog niet bekend wanneer deze wedstrijden worden ingehaald. Reeds aangeschafte tickets blijven tot nader order geldig.