Return in bomvol Jan Louwers Stadion

Voorbeschouwing FC Eindhoven – De Graafschap

Vrijdagavond om 20:00 uur begint FCE aan de return van de eerste ronde van de Play-Offs. De Graafschap komt ditmaal op bezoek in het Jan Louwers Stadion. De eerste wedstrijd tussen de Blauwwitten ploegen eindigde in Doetinchem in een 1-1 gelijkspel. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Van der Laan en is live te zien op ESPN.

De wedstrijd eerder deze week eindigde dus in een 1-1 gelijkspel. FCE gaf voor de rust nauwelijks iets weg en kwam er een aantal keer gevaarlijk uit. Charles-Andreas Brym werd gevloerd toen hij oog-in-oog met de keeper leek te komen. Scheidsrechter Alex Bos zag er echter geen overtreding in. De 0-1 viel iets later na een handsbal van Jeffrey Fortes in het eigen zestienmetergebied. Joey Sleegers benutte de strafschop feilloos. De nummer tien schoot even later de bal rakelings over na een voorzet van Valentino Vermeulen. In de tweede helft werden de Blauwwitten uit Eindhoven teruggedrongen. De Graafschap miste hierin een aantal kansen via Giovanni Korte, Sam Hendriks en Basar Önal. De ingevallen Danzell Gravenberch wist de grootste kans van de wedstrijd te benutten. Na een handsbal van Jort van der Sande schoot ook hij een strafschop tegen de touwen.

Rob Penders was tevreden met het resultaat bij De Graafschap: ‘Het resultaat was oké en er zat ook niet meer in. Wij kregen wat kansen maar die heeft De Graafschap ook zeker gehad’. De eerste zestig minuten kreeg FC Eindhoven weinig kansen tegen, daarna kwam er druk op de Eindhovense defensie. ‘Er werd te snel gebruik gemaakt van de lange bal en de tegenstander zette vroeg druk. Daardoor kwamen we moeilijk onder de druk vandaan’.

De Eindhovenaren verloren van de laatste zeven thuisduels maar twee keer van De Graafschap. Vier keer werd er gewonnen en eenmaal werd het gelijk. Dit seizoen werd er thuis met 1-2 verloren. De Blauwwitten stonden destijds na 45 minuten met 0-2 achter door goals van Camiel Neghli en Mees Kaandorp. Na de rust kwam de ploeg van Rob Penders terug tot 1-2 door een goal van Jens van Son maar kon het een nederlaag niet voorkomen.

De laatste wedstrijden werden er door FC Eindhoven erg veel kansen gecreëerd maar niet veel goals gemaakt. Het veldspel is dan ook goed en Rob Penders maakt zich hier dan ook niet druk om. ‘Ik maak me pas druk als er geen kansen worden gecreëerd. Als er kansen komen, komen er uiteindelijk ook doelpunten dus hier maak ik me niet druk om. Samen met het publiek gaan we voor de volgende ronde.’

Bekijk hieronder het volledige interview met trainer Rob Penders!