Speler FC Eindhoven test positief op Corona

Uit de test van zondagochtend is gebleken dat een speler van de A-selectie van FC Eindhoven is besmet met het coronavirus. De speler in kwestie, waarvan FC Eindhoven de naam niet bekend maakt in het kader van de AVG-wetgeving, is maandagochtend direct in thuisquarantaine geplaatst.

Clubarts Paul Schreuder over de situatie: “De speler in kwestie heeft geen klachten en volgens de richtlijnen van de KNVB en GGD hebben we hem in quarantaine geplaatst.”

De spelers van FC Eindhoven worden elke week getest op het coronavirus. Voorafgaand aan FC Eindhoven – Jong PSV is PSV op de hoogte gesteld van de situatie en is gezamenlijk besloten om de wedstrijd doorgang te laten vinden. In relatie tot deze wedstrijd is het protocol van de KNVB gevolgd.

Spelers en stafleden worden deze week opnieuw getest in aanloop naar het oefenduel met VV Katwijk. Deze wedstrijd vindt zaterdag om 14.30 uur plaats in Katwijk.