Uitglijder in Almere: 2-0

Slordig FCE verliest van Almere City FC

Op een koude vrijdagavond in de polder begon FC Eindhoven aan haar achttiende wedstrijd van het seizoen. De avond eindigde in mineur, het werd 2-0 voor de thuisploeg.

FC Eindhoven begon met een aantal wijzigingen in de basis. Enrico Hernández en Jarno Janssen vervingen de afwezige Brian de Keersmaecker en Mawouna Amevor. De wedstrijd begon rommelig. Hoogtepunten waren schaars in het eerste kwart van de wedstrijd. De eerste serieuze mogelijkheid was er na 25 minuten voor Joey Sleegers, die door de verdediging van Almere slalomde. Zijn actie eindigde in een schot met links, maar zijn poging ging ver over.

Even later hield Nigel Bertrams tot tweemaal toe de gastheren van het scoren af. Eerst kapte Thijs van Leeuwen naar binnen toe, waarna de doelman zijn schot kon stoppen. Enkele momenten later lag Bertrams in de hoek om een poging van Puriel te keren. Op slag van rust moest de doelman zich dan toch omdraaien. Uit een voorzet van Bram van Vlerken kon Lance Duijvestijn de openingstreffer tegen de touwen koppen. 1-0 voor de gastheren.

In de tweede helft wisselde Penders aanvallend. Charles-Andreas Brym kwam in het elftal voor Mitchel van Rosmalen om voorin wat meer stootkracht te creëren. Toch was het Almere City FC wat de voorsprong uitbreidde. Jonas Arweiler kon de bal eenvoudig van dichtbij binnentikken. 2-0.

FC Eindhoven wist aanvallend geen vuist te maken en meldde zich pas na 68 minuten weer voor het doel via Joey Sleegers. De buitenspeler kreeg een vrije trap op een metertje of 20 van het doel. Zijn poging ging ruim over. Even later moest Bertrams zich strekken aan de andere kant. Jonas Arweiler kwam na een slippertje achterin oog in oog te staan met de sluitpost, die knap redding wist te brengen.

FC Eindhoven ging wel op zoek naar een aansluitingstreffer, maar verder dan enkele kleine speldenprikjes kwamen de Blauw-Witten niet. Zo verliest FC Eindhoven in Almere. Volgende week speelt FC Eindhoven op vrijdagavond tegen Telstar. Deze wedstrijd begint om 20:00 uur in het eigen Jan Louwers Stadion.

Almere City FC – FC Eindhoven 2-0 (1-0). 43. Lance Duijvestijn 1-0, 48. Jonas Arweiler 2-0. Scheidsrechter: Joey Kooij. Gele kaart: Van Vlerken (Almere City FC) Enrico Hernández, Jens van Son (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 0.

Almere City FC: Etemadi; Van Vlerken, Helstrup, Leeuwin, Poll; Receveur, Smeets, Duijvestijn; Puriel (75. Wildeboer), Arweiler (75. Arweiler), Van Leeuwen.

FC Eindhoven: Bertrams; Van Rosmalen (46. Brym), Peijnenburg, Janssen, Seedorf, Vermeulen; Van Son (78. Oostenbrink), Hernández (86. Faber); Sleegers, Van der Sande, Rácz (67. Jasper Dahlhaus).

Fotografie: Pro Shots