Verdienstelijk FC Eindhoven boekt overwinning

Kaj de Rooij scoort vlak voor tijd de winnende treffer

Dinsdagavond reisde FC Eindhoven af naar Tegelen voor de een-na-laatste oefenwedstrijd voor de start van de Keuken Kampioen Divisie. Op het terrein van TSC’04 werd Al Gharafa met 0-1 verslagen, Kaj de Rooij maakte het winnende doelpunt.

FC Eindhoven begon fel aan de wedstrijd en drukte de Qatarezen terug op eigen helft. Toch was de eerste kans van de wedstrijd voor de thuisploeg, maar doelman Ruud Swinkels hield zijn doel schoon. Hierna zochten de Eindhovenaren meermaals de weg naar het doel van Al Gharafa. Zo voetbalde Branco van den Boomen door de verdediging van Al Gharafa, maar wist de mee naar voren gekomen Zé Pedro vervolgens niet te scoren.

Vervolgens volgde een groot aantal kansen voor FC Eindhoven, maar hield de doelman van de thuisploeg zijn team op de been met enkele knappe reddingen. Zo brachten zijn vuisten redding op een kopbal van Bart Biemans en vormde hij even later een sta-in-de-weg op een schot van Marcelo Lopes. Ook Jort van der Sande wist hem niet te verschalken en kwam een teenlengte tekort na een scherp aangesneden voorzet van Alvin Daniëls. Minuten later volgde opnieuw een kans voor de Eindhovense spits, maar uiteindelijk kon hij niet optimaal profiteren van een slippertje van de keeper. Zo ging FC Eindhoven weliswaar de rust in als bovenliggende partij, maar wisten de Blauw-Witten vooralsnog niet te scoren, 0-0.

Na rust zocht Al Gharafa vaker de aanval, wat resulteerde in een aantal kansen. Ruud Swinkels hield zijn doel echter schoon met verschillende goede reddingen. Twintig minuten voor tijd volgde de grootste kans van de wedstrijd, toen Al Gharafa van afstand op de lat schoot. Even later raakte ook een kopbal van Bart Biemans het aluminium waardoor de stand in evenwicht bleef. In de slotminuten van de wedstrijd besliste Kaj de Rooij de wedstrijd alsnog in Eindhovens voordeel. Nadat hij zich knap vrij voetbalde, liet hij de doelman van Al Gharafa kansloos, 0-1. Dit was tevens ook de eindstand.

Aanstaande vrijdag sluit FC Eindhoven de voorbereiding op het seizoen 2019/2020 af in Kerkrade tegen Roda JC. Tickets voor deze wedstrijd zijn voor €5,- verkrijgbaar via de Limburgers. De aftrap zal plaatsvinden om 19.00 uur.

Al Gharafa – FC Eindhoven 0-1 (0-0) 89. Kaj de Rooij 0-1.

FC Eindhoven: Swinkels (61. Bergsen), Seedorf, Biemans, van den Eynden, Zé Pedro, Essikal (75. Peijnenburg), van den Boomen, Idzes, Daniëls (46. Bourard), van der Sande (46. Cicilia), Lopes (61. De Rooij).