Verhit duel met VV Katwijk wordt na 44 minuten onderbroken

Vele overtredingen ontsieren laatste oefenwedstrijd

De laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding op het seizoen 2020/2021 werd gespeeld op Sportpark De Krom tegen VV Katwijk. Na 44 minuten werd deze wedstrijd gestaakt.

De wedstrijd begon rommelig, met wat kleine mogelijkheden over en weer. uHet eerste gevaar van onze Blauw-Witten kwam in de vijfde minuut, toen Dico Jap Tjong één op één met de keeper kwam, maar werd afgevlagd voor buitenspel.

Na een klein kwartiertje spelen voerde FC Eindhoven de druk wat op en meldde de ploeg van Ernie Brandts zich met de eerste serieuze poging voor het doel van de Katwijkers. Dico Jap Tjong veroverde de bal, waarna hij Jort van der Sande vrij wist te spelen. Zijn inzet ging rakelings naast.

FC Eindhoven bleef het initiatief houden in de wedstrijd. Jort van der Sande werd na negentien minuten spelen neergelegd op de rand van het zestienmetergebied. De vrije trap die daarop volgde werd door Dico Jap Tjong tegen de hand van een Katwijk-verdediger aangeschoten, waarna de scheidsrechter naar de stip wees. Jort van der Sande ging achter de bal staan, maar zag zijn inzet gekeerd worden door doelman Boy de Jong.

Na dit penaltymoment werd het spel van de Katwijkers steeds fysieker. Meerdere aanvallen van FC Eindhoven werden onderbroken door harde overtredingen. Met name Kaj de Rooij moest het meerdere malen ontgelden. Na wederom een overtreding sloeg in de 29e minuut voor de eerste keer de vlam in de pan. Mawouna Amevor en Joey Jongman zochten elkaar op, wat resulteerde in een opstootje en een gele kaart voor Amevor.

De grootste kans voor de Katwijkers kwam in de 34e minuut, toen Joey Jongman de bal de zestien in slingerde. Aanvoerder Robbert Susan kwam oog in oog te staan met Ruud Swinkels, maar zijn hoofd schampte de bal waardoor de bal voorlangs ging.

Vlak voor rust werd Kaj de Rooij op de rand van het Katwijkse strafschopgebied wederom hard onderuitgehaald, waarna de linksbuiten fel reageerde en een gele kaart ontving voor zijn reactie.

Even later werd De Rooij opnieuw gevloerd, ditmaal door Raoul Esseboom. Terwijl de scheidsrechter met geel in de hand naar de Katwijk-verdediger ging sloeg de vlam opnieuw in de pan, waarna Ernie Brandts besloot zijn elftal naar de kant te halen.

Ruim een kwartier werd er overlegd tussen beide clubs en het arbitrale trio, waarna uiteindelijk besloten werd de wedstrijd definitief te staken.

VV Katwijk – FC Eindhoven 0-0 (0-0) Gestaakt na 44 minuten.

FC Eindhoven: Swinkels; Vermeulen, Amevor, Biemans, Bogaers; Jap Tjong, Van Son, Pozo; João, Van der Sande, De Rooij.
Bijzonderheid: 20. Jort van der Sande mist een strafschop.

Fotografie: Jeem Sportsphotografy