Vijf talenten maken overstap naar A-kern

Bouwen met talent!

Vijf spelers van de FCE Randstad Academy hebben een vaste plek veroverd in de A-kern van FC Eindhoven, het gaat hier om Miano van den Bos, Joey van Casand, Jordy Huybers, Dave de Meij en TJ Odunze. De jongelingen trainden vanaf het begin van de voorbereiding mee bij het eerste en maakte een uitstekende indruk op hoofdtrainer Rob Penders.

Miano van den Bos
Van den Bos (18) doorliep alle jeugdteams van de FCE Randstad Academy en was vanaf de herstart van de Academy in 2014 present. De 18-jarige kan op verschillende posities in de verdediging uit de voeten. Afgelopen seizoen maakte de jongeling zijn debuut in de hoofdmacht thuis tegen Jong FC Utrecht.

Joey van Casand
Van Casand (18) kent een verleden bij stadsgenoot PSV en sloot een aantal seizoenen geleden aan bij de O15 van FCE. De linksback kwam tot nu toe 1 keer in actie voor de Blauw-Witten en maakte net als Van den Bos zijn debuut tegen Jong FC Utrecht.

Jordy Huybers
Huybers (18) zette zijn eerste stappen als voetballer bij VV UNA en Rood-Wit Veldhoven en maakte in 2016 de overstap naar FC Eindhoven. De veelzijdige middenvelder kwam tot nu toe 2 keer in actie voor FCE en maakte dit seizoen zijn debuut tegen Jong PSV.

Dave de Meij
De Meij (20) is spits van beroep en maakte deel uit van de RJO opleiding van FC Eindhoven. Na periodes bij Helmond Sport en Gemert keerde hij terug bij de Blauw-Witten. De spits droeg het shirt van FC Eindhoven al 16 keer en wist daarin twee doelpunten te maken. In 2019 maakte De Meij zijn debuut voor FC Eindhoven.

TJ Odunze
Eindhovenaar Odunze (21) is toegevoegd aan het keepersgilde van het eerste elftal. De doelman kent een verleden bij de jeugd van VV Gestel en is Blauw-Witter sinds 2017. Odunze wacht nog op zijn debuut in de hoofdmacht van FC Eindhoven.

Veel succes mannen!