Voorbeschouwing FC Eindhoven – FC Utrecht

Op dinsdag 21 januari neemt FC Eindhoven het op tegen Eredivisionist FC Utrecht voor een plaats bij de laatste acht van het TOTO KNVB Beker toernooi. In het Jan Louwers Stadion wordt om 20.45 uur afgetrapt, de wedstrijd staat onder leiding van S. Teuben.

Afgelopen vrijdag boekte FC Eindhoven een mooie overwinning in de Derby tegen Helmond Sport. In de eerste helft zette Rigino Cicilia de Blauw-Witten op voorsprong na een mooie assist van Kaj de Rooij. Na rust zorgde Samy Bourard voor de 2-0 en stelde de overwinning zo veilig.

Voor tegenstander FC Utrecht ging de tweede seizoenshelft vrijdag van start, in Zwolle werd met 3-3 gelijkgespeeld. De Domstedelingen kwamen op voorsprong via Simon Gustafson in de eerste helft. PEC Zwolle keerde de wedstrijd daarna om naar 2-1. Vervolgens zetten Gyrano Kerk en Issah Abass FC Utrecht weer op voorsprong, Yuta Nakayama zorgde voor de eindstand.

Zowel FC Eindhoven als FC Utrecht wisten deze transferperiode twee nieuwe spelers te verwelkomen. FC Eindhoven huurt Justin Ogenia voor de rest van dit seizoen van Willem II en Mawouna Amevor zette deze week zijn handtekening onder een contract bij de Blauw-Witten. FC Utrecht verzekerde zich vorige week van de diensten van Jeroen Zoet die voor de rest van het seizoen gehuurd wordt van stadsgenoot PSV. Ook huurt FC Utrecht Kristoffer Peterson voor de rest van het seizoen. De Zweedse aanvaller is afkomstig van Swansea City (Wales).

De laatste keer dat FC Eindhoven en FC Utrecht tegenover elkaar stonden voor een officiële wedstrijd dateert van 1 mei 1977. Toen werd het 1-2 voor de Domstedelingen, Pleun Strik was destijds trefzeker voor de Blauw-Witten.

Tickets voor het bekerduel zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets of bij de stadionkassa’s op de wedstrijddag.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Ogenia, Van der Sande, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Cicilia, De Meij, Huybers, Vermeulen, Faber, Dromers, Amevor, De Rooij, Janssen, Idzes en Jonkerman.