Voorbeschouwing FC Eindhoven – Go Ahead Eagles

Na de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch wordt er vandaag in het Jan Louwers Stadion om 20.00 afgetrapt tegen Go Ahead Eagles. De ploeg uit Deventer zijn momenteel terug te vinden op de vijfde plaats op de ranglijst, twee plaatsen onder FC Eindhoven.

Afgelopen vrijdag wist FC Eindhoven laat in de wedstrijd tegen FC Den Bosch één punt veilig te stellen. In de 94ste minuut benutte aanvoerder Branco van den Boomen een penalty, waardoor de wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijke stand.

Al vroeg in de wedstrijd kreeg FC Den Bosch de mogelijkheid om vanaf elf meter op voorsprong te komen. Ruud Swinkels stopte de penalty en voorkwam hiermee een vroege achterstand. Met nog 20 minuten te spelen in de tweede helft ging de thuisploeg via een rake kopbal van Stefan Velkov alsnog aan de leiding. Daarna zocht FC Eindhoven steeds meer de aanval. In de slotfase ging de bal na een overtreding op Rigino Cicilia opnieuw op de stip. Branco van den Boomen miste in eerste instantie de penalty. Maar in de herkansing was het wel raak en zo trokken de Blauw-Witten op het einde van de wedstrijd de stand gelijk.

Go Ahead Eagles is het seizoen begonnen met twee overwinningen en één nederlaag. Op de eerste speeldag werd er thuis gewonnen van MVV Maastricht, een week later werd de uitwedstrijd tegen SC Cambuur Leeuwarden met 5-0 verloren. De Deventenaren  wonnen afgelopen speelronde in eigen huis met 4-0 van Jong FC Utrecht. De doelpunten in deze wedstrijd werden gemaakt door Mael Corboz, Richard van der Venne, Jaroslav Navratil en Elmo Lieftink.

In totaal stonden de ploegen 64 keer tegenover elkaar. Hierin verloor FC Eindhoven 24 keer, werd er 17 keer gelijk gespeeld en 23 keer gewonnen. In het seizoen 2018/2019 stond de wedstrijd tussen FC Eindhoven en Go Ahead Eagles drie keer op het programma. In de thuiswedstrijd werd het 1-2 voor de bezoekers, op bezoek in de Adelaarshorst wist FC Eindhoven met 0-1 te winnen. Het enige doelpunt deze wedstrijd werd gemaakt door Elisha Sam. In de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker verloren de Blauw-Witten met 2-0 in Deventer.

FC Eindhoven zal het vanaf aankomende vrijdag moeten doen zonder Branco van den Boomen. De middenvelder maakt de overstap naar De Graafschap. Sinds zijn overstap in 2017 speelde van den Boomen 79 officiële duels voor de Blauw-Witten, hierin maakte hij 17 doelpunten.

Er zijn nog tickets voor de wedstrijd beschikbaar! Deze zijn verkrijgbaar via FC-Eindhoven.nl/tickets of aan de kassa!

Collin Seedorf, Zé Pedro, Jort van der Sande, Cas Faber, Niels Raaijmakers en Jarno Janssen ontbreken in de selectie bij FC Eindhoven.

De wedstrijdselectie van FC Eindhoven: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Essikal, Daniels, Bourard, Bergsen, Cicilia, Burgering, Lopes, Vermeulen, Vercoelen, Huybers, De Rooij, Sleegers, Idzes en Jonkerman