Voorbeschouwing FC Eindhoven – Helmond Sport

Vrijdag staat de Derby tegen Helmond Sport op het programma. De ploeg van Wil Boessen bezet momenteel de negentiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie, vijf plaatsen lager dan FC Eindhoven. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter E. Bijl.

Vorige week begon FC Eindhoven aan de tweede helft van dit seizoen. Uit bij Telstar verloren de Blauw-Witten met 2-0. Al snel kreeg FC Eindhoven een domper te verwerken, na twee minuten spelen scoorde Telstar. Na een dribbel door de Eindhovense defensie was een schot van Elayis Tavsan te machtig voor Ruud Swinkels. In de tweede helft werd de achterstand 2-0. Een lange bal van achteruit viel tussen Maarten Peijnenburg en Reda Kharchouch in. Laatstgenoemde profiteerde en rondde fraai af. De Blauw-Witten wisten de wedstrijd niet te keren en zo bleef het 2-0.

In de vijfde speelronde ging FC Eindhoven op bezoek bij Helmond Sport. Na een flitsende start van de competitie voor FC Eindhoven verloor de ploeg van Ernie Brandts met 1-0 in het Solar Unie Stadion. Door een doelpunt van Bodi Brusselers in de 85ste minuut verloor FC Eindhoven de ongeslagen status.

Enkele maanden later bezet Helmond Sport de negentiende plaats en heeft de ploeg van Wil Boessen sinds 18 oktober geen wedstrijd meer gewonnen. Zo speelden de Helmonders drie keer gelijk en werd zeven keer verloren na de overwinning op FC Dordrecht. Vorige week hield Helmond Sport NAC Breda in eigen huis op 0-0.

Vorig seizoen wist FC Eindhoven de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport te winnen. Jordan van der Gaag zorgde voor de 0-1 in Helmonds voordeel, Branco van den Boomen trok de stand voor rust nog gelijk. Lang bleef deze stand staan tot dat Marcelo Lopes in de slotfase de 2-1 binnen kon koppen.

Collin Seedorf, Zé Pedro, Alvin Daniëls, Marcelo Lopes en Joey Sleegers ontbreken vanwege blessures. Byron Burgering is er niet bij vanwege privé omstandigheden.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Essikal, Ogenia, Van der Sande, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Cicilia, De Meij, Huybers, Vermeulen, Faber, Dromers, De Rooij, Janssen, Idzes en Jonkerman.

Tickets voor FC Eindhoven – Helmond Sport: www.fc-eindhoven.nl/tickets