Voorbeschouwing FC Eindhoven – Jong AZ

Na de midweekse bekeroverwinning op Rijnsburgse Boys neemt FC Eindhoven het morgen op tegen Jong AZ. In het Jan Louwers Stadion wordt om 20.00 uur afgetrapt en zullen de Blauw-Witten proberen hun ongeslagen status in eigen huis te behouden.

FC Eindhoven heeft dinsdagavond de tweede ronde van de TOTO KNVB Beker bereikt ten koste van tweededivisionist Rijnsburgse Boys. In de openingsfase van de wedstrijd had FC Eindhoven het meeste balbezit en probeerden de Rijnsburgers er op de counter uit te komen. Pas na rust werd de score geopend. Kaj de Rooij slalomde door de Rijnsburgse verdediging en schoot de openingstreffer binnen. Twintig minuten voor tijd werd de voorsprong verdubbeld. Flor van den Eynden maakte zijn eerste doelpunt voor de Blauw-Witten nadat hij een voorzet van Samy Bourard knap binnenkopte. Twee prachtige doelpunten van Samy Bourard zorgde voor een eindstand van 4-0.

De beloften uit Alkmaar staan momenteel, met tien punten, op de zeventiende plaats. Tegenstander Jong AZ verloor afgelopen speelronde met 3-2 op bezoek bij FC Volendam. Nadat de Alkmaarders na iets meer dan een uur spelen 1-2 voorstonden, zorgden doelpunten van Jari Vlak en Gijs Smal ervoor dat de punten in Volendam bleven.

FC Eindhoven en Jong AZ stonden vier keer eerder tegenover elkaar. De twee wedstrijden in het Jan Louwers Stadion werden gewonnen door de Alkmaarders, in Alkmaar wisten de Blauw-Witten twee keer te winnen. Vorig seizoen eindigde de wedstrijd in Eindhoven in 0-1, het enige doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Ondrej Mihalik. Op het AFAS trainingscomplex wist FC Eindhoven met 1-2 te winnen. Nadat Ferdy Druijf de thuisploeg op voorsprong zette, draaiden doelpunten van Marcelo Lopes en Alvin Daniëls de wedstrijd om.

Bij FC Eindhoven keren Bart Biemans en Jay Idzes terug na een blessure.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Vermeulen, Bogaers, Roseboom, Huybers, de Rooij, Idzes, Jonkerman

Profiteer van de groepskorting in onze online ticketshop! Hoe meer kaarten, hoe meer korting.

• 2+ tickets : 10% korting
• 5+ tickets : 20% korting
• 8+ tickets : 30% korting

Bestel je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets