Voorbeschouwing Go Ahead Eagles – FC Eindhoven

Blauw-Witten op bezoek bij de Eagles

Voor de 25ste speelronde van de Keuken Kampioen Divisie reist FC Eindhoven vrijdagavond af naar Deventer. Daar wacht het duel met de huidige nummer vijf van de ranglijst: Go Ahead Eagles. Het duel in de Adelaarshorst staat onder leiding van scheidsrechter Van der Laan

Afgelopen vrijdag herstelde FC Eindhoven zich van de tik van de week daarvoor. Thuis tegen De Graafschap kwamen de Blauw-Witten nog op voorsprong via Rigino Cicilia. Na een afgemeten voorzet van rechtsback Justin Ogenia kon de spits de bal tegen het net werken. De Graafschap, dat al vele kansen had gemist, kwam uiteindelijk nog langzij. Uit een vrije trap ontstond een schermutseling voor het doel van Ruud Swinkels. Ralf Seuntjens zou in het gedrang het laatste zetje hebben gegeven. Hoewel de ploeg van Ernie Brandts nog een aantal dikke kansen kreeg op een doelpunt, moest het genoegen nemen met één punt.

Vrijdag opnieuw een krachtmeting voor de Blauw-Witten. Dit keer in de Adelaarshorst tegen Go Ahead Eagles. De Eagles zijn aan een opmars bezig en vinden zich op dit moment terug op de 5e plaats. De ambities zijn duidelijk in Deventer, zo snel mogelijk terug keren in de Eredivisie. Na negentien wedstrijden ongeslagen te zijn gebleven, verloor de ploeg van trainer Jack de Gier afgelopen maandag met 5-1 bij titelkandidaat Jong Ajax.

De laatste nederlaag, voor de wedstrijd van maandag, was tegen FC Eindhoven. In de vierde speelronde kwam Go Ahead Eagles op bezoek in het Jan Louwers Stadion. Een kwartier voor tijd brak Joey Sleegers de ban. Na een uitstekende steekbal van Marcelo Lopes, wist de teruggekeerde Sleegers keeper Hobie Verhulst te passeren. Go Ahead Eagles kwam langzij door een goal van Maarten Pouwels. Lang bleef het niet gelijk want een kleine twee minuten later zorgde Samy Bourard voor de 2-1 en de eindstand.

Vrijdag wacht dus de uitwedstrijd tegen de Eagles. Kijkend naar de voorgaande edities, zullen de Blauw-Witten met vertrouwen afreizen naar de Vetkampstraat. Vorig jaar won FC Eindhoven met 0-1. Nadat Siebe van der Heijden, met twee maal geel naar de kant was gestuurd, was het Elisha Sam die met zijn doelpunt de eindstand bepaalde. De Blauw-Witten presteren sowieso goed in de Adelaarshorst. De laatste tien keer dat FC Eindhoven in de competitie naar Deventer vertrok, kwam het slechts twee keer zonder punten terug in Eindhoven. Vijf keer gingen de drie punten mee met de Blauw-Witten en drie maal werd er gelijk gespeeld.

Bij FC Eindhoven ontbreekt Rigino Cicilia vanwege een schorsing. Jong FC Eindhoven-speler Max Boonstoppel debuteert in de wedstrijdselectie.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Essikal, Daniels, Ogenia, Van der Sande, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Boonstoppel, Lopes, Huybers, Amevor, De Rooij, Janssen, Idzes en Jonkerman

Er zijn nog tickets verkrijgbaar voor het duel in de Deventer. Steun de Blauw-Witten en koop je kaartje via www.fceuitkaarten.nl!