Voorbeschouwing Jong FC Utrecht – FC Eindhoven

Op Sportcomplex Zoudenbalch neemt FC Eindhoven het morgen op tegen Jong FC Utrecht. De laatste wedstrijd van de tweede periode staat onder leiding van scheidsrechter Robin Gansner, om 20.00 uur zal er afgetrapt worden.

In een regenachtig Jan Louwers Stadion trapte FC Eindhoven afgelopen vrijdag af tegen FC Volendam. Gijs Smal schoot de bezoekers, na iets meer dan een kwartier voetballen, met een schot in de lange hoek op voorsprong. Voor rust verdubbelde FC Volendam de voorsprong. Een voorzet van de zijkant werd door de vrijstaande Gijs Smal eenvoudig binnengeschoten. In de tweede helft kwam FC Volendam via Nick Dodeman op 0-3, niet veel later zorgde Francesco Antonucci met een lage schuiver voor de 0-4. In de blessuretijd scoorde Youri Roseboom zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal en bepaalde hiermee de eindstand van 1-4.

Jong FC Utrecht speelde afgelopen vrijdag met 1-1 gelijk tegen MVV Maastricht. Jonas Arweiler zette de Domstedelingen in de eerste helft op voorsprong, oud FCE-er Anthony van den Hurk scoorde tien minuten voor het eindsignaal de gelijkmaker.

In eigen huis presteert het beloftenteam erg goed, op Sportcomplex Zoudenbalch werd dit seizoen nog niet verloren. Vijf keer werd er gewonnen en drie keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

Maarten Peijnenburg speelde twee seizoenen voor Jong FC Utrecht. De verdediger speelde in totaal 50 wedstrijden voor de Utrechtse beloftenploeg. Ook Thom Jonkerman heeft een verleden in Utrecht. De doelman speelde in de periode 2010-2012 in de jeugd van FC Utrecht.

Vorig seizoen eindigde de wedstrijd tussen FC Eindhoven en Jong FC Utrecht in een 1-3 overwinning voor de Blauw-Witten. Twee doelpunten van Samy Bourard en een benutte strafschop van Branco van den Boomen leverde FC Eindhoven de drie punten op. Zes keer eerder stond er een wedstrijd tussen FC Eindhoven en Jong FC Utrecht op het programma. Vier keer wisten de Blauw-Witten de wedstrijd te winnen, één keer eindigde de ontmoeting in een gelijkspel en één keer wonnen de Domstedelingen.

Jarno Janssen zit voor het eerst sinds 7 december 2018 weer bij de wedstrijdselectie. Dave de Meij debuteert in de wedstrijdselectie van het eerste elftal van FC Eindhoven. Alvin Daniëls en Cas Faber zijn geblesseerd en behoren niet tot de wedstrijdselectie.

Wedstrijdselectie FC Eindhoven: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Zé Pedro, Essikal, van der Sande, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, de Meij, Huybers, Vermeulen, de Rooij, Janssen, Jonkerman