Voorbeschouwing Jong PSV – FC Eindhoven

Vrijdag staat er een uitwedstrijd in eigen stad op het programma, op PSV Campus de Herdgang is Jong PSV de tegenstander. De wedstrijd begint om 18.45 uur en is live te zien op FOX Sports. Op 18 september 76 jaar geleden werd de stad Eindhoven bevrijd van de Duitse bezetting. De stafleden van FC Eindhoven dragen speciale Freedom-armbandjes om deze bevrijding te herdenken.

Het gelijkspel in de derby tegen Helmond Sport was teleurstellend voor FC Eindhoven. Ernie Brandts over deze wedstrijd: “Het was niet goed. We hebben vanaf het begin af aan individuele duels verloren. Als je er vanaf het begin niet fel op zit, wordt het lastig om nog in de wedstrijd te komen. Helmond Sport was in mijn ogen misschien wel de betere ploeg. Daar was ik natuurlijk niet blij mee.”

Tegenstander Jong PSV wist haar laatste twee wedstrijden te winnen. In uitduels met Jong AZ en Jong Ajax werd er gewonnen met respectievelijk 1-4 en met 1-2. FC Eindhoven heeft het traditioneel lastig tegen de beloftenploeg. In de 14 competitieduels die de twee Eindhovense ploegen onderling afwerkten, wisten de Blauw-Witten slechts vier keer te winnen en een keer gelijk te spelen.

Ernie Brandts: “Ze hebben vaardige spelers, getalenteerde jongens. Het zal een zware kluif worden maar wij willen ook wat laten zien natuurlijk. Dat zijn we verplicht na de wedstrijden tegen Helmond Sport en Telstar. We hebben een goede trainingsweek gehad. Tactisch hebben we stappen gezet, er zat ook veel energie in. Ik ben optimistisch in aanloop naar deze wedstrijd. We weten wat we moeten doen tegen Jong PSV en dat is vooral dat ze niet aan voetballen toe mogen komen. We gaan het maximale er uit proberen te halen. Als we vanaf het begin bij de les zijn en het plan wat we voor ogen hebben goed uitvoeren liggen er zeker kansen voor ons.”

Met Mawouna Amevor keken we terug op de wedstrijd tegen Helmond Sport, blikten we vooruit op de wedstrijd tegen Jong PSV en spraken we hem over zijn avontuurlijke voetbalverleden.