Voorbeschouwing Jong PSV – FC Eindhoven

Vrijdagavond speelde FC Eindhoven met 2-2 gelijk tegen NAC Breda, maandag speelt de ploeg van Ernie Brandts alweer een competitiewedstrijd. De Blauw-Witten hoeven niet ver te reizen en gaan op bezoek bij stadgenoot Jong PSV. Op PSV Campus De Herdgang wordt om 20.00 uur afgetrapt in speelronde 10.

In speelronde 11 van de Keuken Kampioen Divisie moest FC Eindhoven de punten delen met NAC Breda. FC Eindhoven kwam twee keer op een voorsprong, maar wisten dit niet vast te houden. Joey Sleegers zette de Blauw-Witten op voorsprong na een mooie individuele actie. Sydney van Hooijdonk schoot de Bredanaars daarna vanaf elf meter naar 1-1. Niet veel later konden de Eindhovense supporters weer juichen nadat Samy Bourard knap raak schoot. In de slotfase trok NAC Breda de stand opnieuw gelijk via Roger Riera.

Jong PSV verloor afgelopen vrijdag op bezoek bij N.E.C. Nijmegen door een doelpunt van Zian Flemming. De Rood-Witten zijn op dit moment op de 19e plaats van de competitie te vinden. Dit seizoen won Jong PSV twee keer, speelde het één keer gelijk en verloor zeven wedstrijden onder de nieuwe hoofdtrainer, Peter Uneken.

De laatste jaren heeft FC Eindhoven het vaak moeilijk tegen de talenten van PSV. Zo wonnen de Blauw-Witten in december 2015 voor het laatst van Jong PSV. Vorig seizoen opende FC Eindhoven de competitie op De Herdgang. Siebe Van der Heyden zorgde toen, met het eerste doelpunt van de competitie, voor een voorsprong. Kort voor rust zorgde Matthias Verreth voor de gelijkmaker. In de tweede helft schoot Jordan Teze raak en bezorgde Jong PSV de overwinning.

Wedstrijdtickets voor dit duel zijn morgen tussen 09.00 en 17.00 uur te koop bij het secretariaat van het Jan Louwers Stadion of aan de kassa’s van De Herdgang.

De wedstrijdselectie is ongewijzigd na FC Eindhoven – NAC Breda: Swinkels, Peijnenburg, Seedorf, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, Van dDn Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, Vermeulen, Faber, Roseboom, Huybers, de Rooij, Sleegers, Jonkerman