Voorbeschouwing Telstar – FC Eindhoven

Vrijdag gaat de Keuken Kampioen Divisie weer van start. FC Eindhoven gaat op bezoek bij Telstar. De wedstrijd die bekend staat als ‘Klassieker van de Eerste Divisie’ staat onder leiding van scheidsrechter Ingmar Oostrom.

In aanloop naar Telstar – FC Eindhoven trainde de ploeg van Ernie Brandts in het eigen Jan Louwers Stadion. Afgelopen zondag speelde FC Eindhoven een vriendschappelijke wedstrijd tegen het Belgische Lierse Kempenzonen. In Westerlo kwamen de Blauw-Witten al snel op voorsprong dankzij een eigen doelpunt van een Belgische verdediger. Na ongeveer een uur spelen wisselde Ernie Brandts negen spelers. Niet veel later kwam Lierse Kempenzonen op gelijke hoogte via Seppe Maessen. Rigino Cicilia werd matchwinner door een voorzet van Dave de Meij af te ronden.

Tegenstander Telstar staat momenteel op plaats 10 in de Keuken Kampioen Divisie. De ploeg van Andries Jonker sloot 2019 goed af. Zo werd er gelijkgespeeld tegen NAC Breda en De Graafschap en werd er gewonnen van Jong AZ vlak voor de kerst.

Eind september wist FC Eindhoven het thuisduel tegen Telstar met overtuiging te winnen. In de eerste helft zorgden Samy Bourard en Joey Sleegers voor een 2-0 voorsprong. Na de pauze wisten Samy Bourard en Collin Seedorf het net te vinden, Anthony Berenstein deed wat terug namens de bezoekers.

De Witte Leeuwen moeten het voorlopig doen zonder Marcus McGuane. De Engelsman, die onder contract staat bij FC Barcelona, is in gesprek met clubs in Engeland over een mogelijke overstap. Deze week wist FC Eindhoven zich te versterken op huurbasis. Justin Ogenia wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van Willem II. De 20-jarige Helmonder is speelgerechtigd voor het duel tegen Telstar.

De selectie van FC Eindhoven bestaat vrijdag uit twintig spelers. Vanuit de FCE Randstad Academy sluiten Dave de Meij, Dyon Dromers en Jort Borgmans aan. Laatst genoemde maakt zijn debuut in de wedstrijdselectie van FC Eindhoven.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Zé Pedro, Essikal, Ogenia, Van der Sande, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Cicilia, Burgering, De Meij, Faber, Dromers, De Rooij, Janssen, Idzes en Jonkerman.