Wedstrijduitslagen 20 november

Het was weer een weekend waarin volop werd gevoetbald door onze academyteams. Benieuwd wat onze teams hebben gepresteerd? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek waarin we terugkijken op de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O13 gaat nipt onderuit.
Voor de O13 van FC Eindhoven stond een lastige wedstrijd op het programma tegen de O13 van NAC. Navy Lamey wist wel te scoren namen de Eindhovenaren, maar ze wisten niet te winnen. NAC scoorde tweemaal en zo eindigde de wedstrijd in 1-2 voor de uitploeg.

FCE O14 wint de derby
Afgelopen zaterdag was het derby Day tussen de O14 van FC Eindhoven en Helmond sport. Om half 12 werd er afgetrapt in het Jan Louwers Stadion. Het was een evenwichtige wedstrijd, met kansen voor beide ploegen. Helmond sport wist twee keer het net te vinden. Dit bleek niet genoeg want dankzij een eigen doelpunt, een doelpunt van Edson Guimaraes en een goal van Luca Castro wist Eindhoven de wedstrijd met 3-2 te winnen.

FCE O16 pakt drie punten
De O16 van FC Eindhoven begon sterk aan de wedstrijd op bezoek bij Almere city. Al na vier minuten opende Milan van Grunsven de score voor de Eindhovenaren. De thuisploeg herpakte zich en schoot zich nog voor rust langszij de Eindhovenaren. 2-1 was de score bij rust. 26 seconden na rust was het Aran Kochar die de uitploeg op gelijke hoogte schoot. Hier bleef het niet bij. Het was nota bene Pim van de Meulengraaf, die voor de eerste keer als aanvoerder op het veld stond, de 3-2 op curieuze wijze voor zijn rekening nam. Een bedoelde voorzet viel zo over de keeper heen en daarom won de O16 van FC Eindhoven met 2-3.

FCE O18 verliest oefenduel
Voor de O18 van FC Eindhoven stond het oefenduel met Twente/Heracles op het programma. Na een evenwichtige eerste helft gingen de ploegen met een 0-0 score rusten. Het was de uitploeg die na rust het beste uit de kleedkamer kwam en tweemaal het net wist te vinden. Het was Joep van de Berk met de aansluitingstreffer, maar niet veel later wist de uitploeg de score uit te breiden naar 1-3. Joep wist wel de 2-3 binnen te schieten, maar dit bleek niet genoeg voor een overwinning. De wedstrijd eindigde 2-3 in het voordeel van de uitploeg.

FCE O21 verliest buitenshuis
De O21 van FC Eindhoven wilde op bezoek bij Hercules de reeks verloren wedstrijden breken, maar kwam in de eerste helft op een 1-0 achterstand uit een corner. Na rust bouwde de thuisploeg de score uit naar 2-0. Sam Ooninck schoot de 2-1 binnen, maar niet veel later werd het 3-1 voor de ploeg uit Utrecht. Nick Brenneis bepaalde met zijn doelpunt de eindstand. Het werd 3-2 voor Hercules O21.