Wegen FC Eindhoven en aanvoerder Swinkels scheiden

Bedankt voor alles Ruud!

FC Eindhoven en Ruud Swinkels zijn niet tot een overstemming gekomen voor een vervolg van de samenwerking. Het contract van de doelman liep af en wordt niet verlengd.

In 2009 maakte Swinkels de stap van UNA naar de Aalsterweg. Na één seizoen ontpopte de doelman zich tot vaste nummer 1 onder de lat. Vervolgens maakte Swinkels de stap naar PSV in het seizoen 2012-2013. Na uitstapjes bij SC Cambuur, Willem II en Witgoor Dessel keerde de man uit Moergestel in 2015 terug bij de Blauw-Witten en werd aanvoerder. Dit seizoen oversteeg de doelman de grens van 250 wedstrijden en werd benoemd tot lid van het eregenootschap. In totaal kwam de doelman tot 297 wedstrijden voor FC Eindhoven en won diverse periodetitels.

Technisch Manager Marc Scheepers: “Het is een financieel uitdagende tijd en hebben elkaar helaas niet kunnen vinden in een nieuwe overeenkomst. Ruud is de afgelopen jaren een man van de club geworden en was zowel op als naast het veld een echte leider. Met enorme waardering kijken we terug op zijn carrière bij FC Eindhoven.”

Ruud Swinkels: “In totaal heb ik negen seizoenen doorgebracht bij FC Eindhoven en is dit mijn club geworden. Jammer genoeg zijn we er niet uitgekomen voor een langer verblijf. Graag wil ik iedereen bij FC Eindhoven bedanken voor de mooie jaren en wellicht tot in de toekomst!”

Namens iedereen bij FC Eindhoven bedanken we Ruud voor zijn inzet en passie de afgelopen jaren. We wensen Ruud veel succes in het vinden van een nieuwe uitdaging!