Coronavirus: Zaalvoetballers FC Eindhoven komen niet in actie

KNVB schrapt alle wedstrijden tot en met 6 april

Update: Tot en met 6 april zijn alle wedstrijd afgelast ivm het coronavirus

Ivm het coronavirus gaat de wedstrijd van vrijdag 13 maart tegen Tigers Roermond niet door. De KNVB heeft alle wedstrijden in het amateurvoetbal voor dit weekend afgelast. Daarmee wordt gehoor gegeven aan de oproep van het NOC *NSF.

De afgelasting geldt niet alleen voor de thuiswedstrijden, maar ook Brabantse ploegen die dit weekend een duel buiten de provincie zouden spelen, komen niet in actie. De maatregel voor het veld- en zaalvoetbal is van kracht tot en met 16 maart, daarna wordt de situatie opnieuw bekeken. Ook alle door de KNVB georganiseerde bijeenkomsten in Noord-Brabant gaan voorlopig niet door.

Het is de bedoeling dat de wedstrijden op een later moment ingehaald zullen worden. In de rest van Nederland gaan de wedstrijden wel gewoon door.

Gisteren werd al bekend dat in het profvoetbal de thuiswedstrijden van Brabantse clubs niet weekend niet doorgaan. Voor PSV-FC Emmen, Willem II-Heerenveen, RKC Waalwijk-FC Groningen (eredivisie) en TOP Oss-FC Den Bosch (eerste divisie) moet daardoor een nieuwe datum gezocht worden.