FC Eindhoven Futsal op jacht naar eindzege in KNVB Beker

Eerste prijs in vier jaar lonkt voor FCE Futsal

Vrijdagavond gaat FC Eindhoven Futsal in de KNVB Bekerfinale proberen de vijfde KNVB Beker in de clubgeschiedenis te veroveren. Tegenstander ZVV Ede gaat juist proberen geschiedenis te schrijven, door als Eerste Divisionist de beker mee naar huis te nemen. De finale begint vrijdagavond om 20:45 in het Topsportcentrum in Rotterdam.

Het is tot nu toe een historisch seizoen voor de zaalvoetballers van FC Eindhoven. In de reguliere competitie wonnen de Blauwwitten alle 12 competitiewedstrijden en ook na de winterstop gaat het crescendo. De ploeg van Jan Vogels is ook in de kampioenspoule amper af te stoppen. Alleen de uitwedstrijd tegen aartsrivaal Hovocubo ging met 6-3 verloren, alle overige wedstrijden werden gewonnen. Dit zorgt ervoor dat FCE momenteel met 42 punten koploper is in de kampioenspoule. De voorsprong op de nummer twee, Tigers Roermond, is al zeven punten.

Ook in de beker liet de ploeg van Jan Vogels zien, dat het tot de sterkste ploegen van Nederland behoort. In de achtste finales werd met 9-2 afgerekend met Eerste Divisionist ZVV Kroeven uit Roosendaal, waarna competitiegenoot FC M.A.R.L.E.N.E de tegenstander werd in de kwartfinales. Met moeite versloeg FCE de ploeg in Heerhugowaard; 2-3. In de halve finales wachtte vervolgens de grote test. Aartsrivaal Hovocubo moest in Zwaag verslagen worden voor een plek in de finale. Een spannende en zeer entertainende wedstrijd werd omgezet in een knappe 1-3 overwinning. De tweede finale plaats oprij was een feit voor de Blauwwitten. Vorig seizoen verloor FCE de finale van Hovocubo.

Tegenstander van vrijdagavond is Eerste Divisionist ZVV Ede. Een club die al jaren aan de weg timmert en dit seizoen eindelijk de stap naar de Eredivisie lijkt te gaan maken. Op weg naar de bekerfinale versloegen de Gelderlanders twee Eredivisie ploegen: Groene Ster Vlissingen (11-2) en asv LEBO (7-6) gingen kopje onder tegen de ploeg uit Ede. In de halve finale werd mede Eerste Divisionist JCK/AISO met 2-3 verslagen. Voor ZVV Ede is het de eerste KNVB Bekerfinale uit de clubgeschiedenis.

In het Topsportcentrum in Rotterdam kan FCE de vijfde KNVB beker uit de clubgeschiedenis winnen. De laatste eindzege in het bekertoernooi dateert van 2019. Dat is ook meteen de laatste grote prijs van FCE Futsal. De ploeg zal er dus op gebrand zijn om de prijzendroogte van vier jaar te doorbreken en de eerste prijs van dit seizoen bij te schrijven.

De wedstrijd in Rotterdam is volledig uitverkocht. In de havenstad zullen zeker 200 Blauwwitters het team gaan steunen, doormiddel van een speciale buscombi vanuit Eindhoven. De wedstrijd is vanavond vanaf 20:45 live te volgen via het YouTube kanaal van de KNVB.