Jan Louwers Stadion

Sinds 1934 de thuishaven van de Blauw-Witten

Na de oprichting in 1909 speelde de Blauw-Witten de wedstrijden aan de oostzijde van de Aalsterweg. Als clublokaal fungeerde café De Sport aan de Kleine Berg dat later werd ingeruild voor café De Karseboom.

In 1934 opende de gemeente nieuwe sportvelden aan de andere kant van de Aalsterweg. FC Eindhoven (toen EVV Eindhoven) maakte als eerste gebruik van de sportvelden. Door de jaren heen en dankzij de successen van de voetbalvereniging ‘groeide’ de thuishaven naar een volwaardig stadion.

Sinds 1997 heet het stadion het Jan Louwers Stadion, vernoemd naar de voetballer Jan Louwers die tussen 1952 en 1955 furore maakte bij FC Eindhoven. Het stadion heeft 4.200 zitplaatsen, kent genoeg gratis parkeerplaatsen in de omgeving en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer.