FC Eindhoven Futsal vergroot voorsprong met zege op asv LEBO

Zaalvoetballers hebben nu zeven punten voorsprong

Vrijdagavond 31 maart ging FC Eindhoven op bezoek in Amsterdam bij nummer vier asv LEBO. Eerder dit seizoen had FCE veel moeite met de hoofdstedelingen en ook dit keer ging het niet gemakkelijk voor de koploper. Uiteindelijk weten de Blauwwitten wel te winnen; 4-6.

FCE mist nog een aantal vaste klanten. Zonder Oualid Saadouni, Tevfik Ceyar en Jordany Martinus werd de reis naar de hoofdstad ingezet. Marwan Rebbah was wel weer van de partij en zat voor het eerst in elf maanden weer bij de wedstrijdselectie.

Binnen één minuut stond het al 0-1 voor de koploper door Ayoub Boukhari, op aangeven van Zakaria Amrani. Het duurde niet lang voor de score verdubbeld werd, in minuut zes scoorde Dennis van den Eijnden na een één-tweetje met Denzel van Houtum. De wedstrijd ging er vrij hard aan toe. Na veertien minuten stonden beide teams al op vijf overtredingen en de thuisploeg had al twee gele kaarten. Bij rust stond het 2-2 door twee snelle goals van asv LEBO.

De koploper kon dus opnieuw beginnen in de tweede helft. Net als in de eerste helft kwam de uitploeg beter uit de kleedkamer, binnen vijf minuten scoren ze twee keer; 2-4. Door goals van Saïd Bouzambou en Ayoub Boukhari werd de marge van twee hersteld. In minuut 33 geef de doelman van LEBO de bal zomaar weg, Denzel van Houtum tikt de bal in een leeg doel en geeft de Eindhovenaren een veilige 2-5 voorsprong.

Echter gaf de thuisploeg niet op, vier minuten voor tijd wisten de Amsterdammers een derde treffer te produceren. Dan besluit LEBO om met een meevoetballende keeper te gaan spelen, dit zorgt nog geen minuut later voor de aansluitingstreffer; 4-5 met nog drie minuten te gaan. Dit zorgt voor een spannende slotfase, doelman Manuel Kuijk moet nog een paar keer in actie komen, hij houdt de voorsprong in tact. In de laatste minuut verovert Zakaria Amrani de bal, hij geeft de bal aan Saïd Bouzambou, die de beslissende 4-6 maakt en zijn tweede van de avond. Een smet op de wedstrijd was het uitvallen van de net teruggekeerde Marwan Rebbah, het is nog onduidelijk hoe erg zijn blessure is.

Vrijdag wacht de finale van de KNVB beker in Rotterdam! Alle buscombi-tickets hiervoor zijn uitverkocht. Mocht je er nog bij willen zijn, koop dan een los kaartje via https://ticketing.knvb.nl/