FC Eindhoven wint in UEFA Futsal Champions League!

Eerste drie punten in Europa!

FC Eindhoven verslaat Europa FC in UEFA Futsal Champions League opener.

De langverwachte UEFA Futsal Champions League voorrondes begon woensdag 23 augustus toen FC Eindhoven het opnam tegen Europa FC, de kampioen van Gibraltar. In Montenegro gingen beide teams de strijd met elkaar aan in een wedstrijd vol met doelpunten.

FC Eindhoven schoot uit de startblokken en trakteerde de meegereisde toeschouwers op een vroege voorsprong. Het was Ceyar die de score opende met een afvallende bal die hij in het net knalde, niet tegen te houden voor de doelman van Europa FC. De Eindhovense fans konden dus al snel juichen en de spelers konden zich geen beter begin wensen!

Amper een minuut later verdubbelde FC Eindhoven de voorsprong met een razendsnelle aanval. Boukhari nam de bal met zich mee en schoot hard raak in de onderhoek, waardoor de score op 2-0 kwam te staan. FC Eindhoven bleef ook de rest van de eerste helft de betere partij, er werden veel kansen gecreëerd, echter bleef een derde doelpunt uit. Beide ploegen gingen de rust in met een 2-0 tussenstand.

Na de rust liet FC Eindhoven geen enkele twijfel bestaan over hun intenties om deze wedstrijd definitief te beslissen. Ze bleven druk uitoefenen op de verdediging van Europa FC en werden beloond met nog twee doelpunten die snel achter elkaar vielen. De derde goal kwam tot stand na een prachtige samenwerking tussen Van Houtum en Bouzambou. Van Houtum wist de achterlijn te bereiken en gaf een perfecte assist op Bouzambou, die de bal koelbloedig in het net tikte, hiermee werd het 3-0.

De vierde goal van FC Eindhoven was opnieuw een knap staaltje teamwork. Van Houtum, die al eerder een assist had gegeven, bevond zich nu aan de andere kant van het doel. Met een geplaatst schot verraste hij de doelman van Europa FC en zette de score op 4-0.

De Braziliaanse aanwinst van FC Eindhoven, Raphinha, liet ook van zich horen door de vijfde en laatste goal van de wedstrijd te maken. Een prachtige aanval leidde tot een perfecte gelegenheid voor Raphinha om de bal binnen te tikken, wat de eindstand op 5-0 bracht.

Ondanks de overduidelijke dominantie van FC Eindhoven in deze wedstrijd, hadden ze nog meer kunnen scoren gezien de vele kansen die ze creëerden. Het publiek verliet de zaal met veel verwachting voor de volgende wedstrijden in deze UEFA Futsal Champions League-campagne.

Met deze overwinning heeft FC Eindhoven een overtuigend signaal afgegeven aan de andere teams in de groep en laten zien dat ze serieus meedoen om door naar de volgende ronde te gaan. Donderdag 24 augustus staat de volgende wedstrijd al op het programma, dan spelen ze tegen NV Georgians, de kampioen van Georgië, om 17:00.

Coach Jan Vogels geeft aanwijzingen.