FCE Futsal verzekerd van eerste plaats!

Zaalvoetballers als beste ploeg de play-offs in

Vrijdagavond 12 mei nam FC Eindhoven het in eigen huis op tegen nummer twee Hovocubo, de laatste thuiswedstrijd van de competitie. Ondanks verschillende kansen, werd er niet gescoord. Iets wat niet vaak voor komt in het zaalvoetbal.

De Eindhovenaren traden aan zonder Jordany Martinus, Oualid Saadouni, Marwan Rebbah en Manuel Kuijk. Na de verloren wedstrijd tegen Tigers Roermond zag je dat FC Eindhoven wat goed wilde maken, ze begonnen voortvarend aan de wedstrijd in de zoektocht naar een vroege voorsprong. Het niveau lag enorm hoog, het spel ging op en neer, in de eerste helft waren de beste kansen voor de koploper. Maar aan beide kanten stond de doelman uitstekend te keepen. In de 19e minuut lijkt Ayoub Boukhari op weg naar de 1-0, hij rukt zich los van zijn tegenstander, omspeelt de keeper, maar net voordat hij de bal in het lege doel wil schieten fluit de scheidsrechter af. Ayoub zou een overtreding hebben gemaakt, dus blijft het bij 0-0.

Alsof het tempo nog niet hoog genoeg lag in de eerste helft, werd in de tweede helft de turbo echt aan gezet. FC Eindhoven zette de bezoekers vol onder druk en creërde een paar goede kansen, Tevfik Ceyar raakte de paal met een volley. Ook Ayoub Boukhari en Saïd Bouzambou waren dicht bij de openingstreffer, maar de doelman hield de brilscore in stand. In de laatste tien minuten van de wedstrijd kwam Hovocubo ook nog tot meerdere grote kansen, maar de uitstekend keepende Paolo Pencarelli gaf geen krimp en hield zijn doel schoon.

Dus eindigde deze topper tussen de nummer een en nummer twee in een 0-0 gelijkspel, iets wat je eigenlijk nooit ziet in het zaalvoetbal. Maar ondanks de 0-0 eindstand was het een geweldige wedstrijd, waarin het tempo enorm hoog lag. Door dit gelijkspel is FC Eindhoven verzekerd van de eerste plaats in de competitie! Volgende week reist de ploeg van Jan Vogels naar Vlissingen voor het duel met Groene Ster.

Op 2 juni beginnen de play-offs om de landstitel. FC Eindhoven zal hierin eerst een uitwedstrijd gaan spelen tegen de winnaar van ASV Lebo – Be’79/ FC M.A.R.L.E.N.E. (Nog niet zeker)

Bekijk hier de samenvatting!